9 Kasım 2005 Çarşamba

20+1 ilk maternity wear , size: XS

08.11.2005 (20+1)
Bugun ilk kez maternity giysilerimi giydim . XS beden cok sik bir jean ve yine XS beden siyah gomlekli bluz. Belime de siyah guderi bir kemer takip sivri burun botlarimi da giyince oldukca sik oldum . Giysilerim hamile giysilerine benzemedigi ve arkadaslarima gore gobegim pek olmadigi icin hamile gibi gorunmuyormusum . Ama ben biliyorum iste, henuz kucuk de olsa bir gobegim var ve sen icinde hizla buyuyorsun . Aksamlari eve gelince aynanin karsisina gecip gobegimin buyuyup buyumedigini kontrol ediyorum , baban da buna cok sasiriyor, "bu gobeklen bu kadar keyif alabilecegini sanmazdim" diyor. Ama inan biranonce buyumeni istiyor ve sabirsizlaniyorum . eksik ya da yanlis birseyler yapmamak icin gelisim surecinle ilgili cok fazla yazi okuyorum.

Kitaplara gore gecen hafta ve bu haftaki gelisim bilgilerin asagidaki gibi ;

20.hafta
Bebeğin tırnak, saç ve kirpik oluşumu tamamlanmıştır, bu dönemde yapılacak bir ultrasonografik incelemede organları rahatlıkla seçilebilir. Vücudunun büyük bir kısmı lanuga olarak adlandırılan yumuşak ve tüylü bir tabaka ile kaplıdır.

Bu haftada doğumdan sonra 5 yaşına kadar devam edecek olan hızlı beyin olgunlaşması başlar. Bebeğin koku, tat, işitme, görme ve dokunma duyuları iyice aktif olmaya başlar.

Bebek anne karnında uyku ve uyanıklık dönemlerine girer.Rahim yüksekliği göbek hizasındadır. Anne, bebek hareketlerini hissetmeye başlar. Boy:25 cm, Ağırlık:340 gr.

21.hafta
Bebeğin kalp kası bu haftadan itibaren güçlenmeye ve daha güçlü bir şekilde kan pompalamaya başlar. Bebeğin bulunduğu ortamın oksijeni daha az olduğu için kan daha hızlı gezmelidir ve kalp kası daha fazla çalışmalıdır. Bu nedenle rahim içindeki bebeğin kalp atım sayısı 120-160 arasında değişir.Boy 28 cm, ağırlık 400 gr’dır.

Hiç yorum yok: