31 Mayıs 2010 Pazartesi

12 Saat

Sabah 9.40 . Annem aradi ;
M: Oglun hala uyunmadi , dun cok yorulmus olmali .
H: Atesi var mi , baktin mi ?
Aksam saat 10 'da koltugun uzerinde sizarak uyuyan melegim aradan neredeyse 12 saat gecmis uyanmamis . Dolu dolu 4 yas bitti . Bu ilk . Ilk deliksiz , araliksiz 12 saat uyku . Nasil sasirmayayim. Nasil atesi var mi diye dusunmeyeyim.
M: baktim baktim,atesi yok .
H: Ohh ozaman . uyusun kuzum.

12 saat kesintisiz, uyanmadan uyumus olmanda , Dun geceyi "anne uyumayalim, anne gozlerini ac" diyerek toplamda 3-4 saatlik uykuyla tamamlamis olmanin , bugun de tum gunu insaat gezerek , deniz kenarinda oynayarak ve sisme oyun parkinda ziplayarak gecimis olmanin etkisi var bence .

27 Mayıs 2010 Perşembe

Korkular

Birkac haftadir korkularin var . BenTen karakteri Dr.Animo ‘dan korkuyorsun , buyuculerden ve canavarlardan korkuyorsun . Oysaki daha birkac hafta oncesine kadar aksam uykusuna giderken , Dr Animo’ yu kovalamaca oynayip egleniyorduk . Yatakta sana anlattigim masallarda mutlaka bir cadi ve buyucu karakteri olmasini istiyordun . Anlattigim masallardaki buyucu ve cadilar cok korkunc karakterler degil . Pamuk Prenses ve Yedi Cucelerdeki cadi ve benzeri karakterler . Her defasinda sarayin askerleri tarafindan yakalanan ve zindana atilan karakterler . Cok keyif alarak dinlerdin bu masallari . Hatta masalin arasinda “Anne , Samuray Jack ‘I de koy , catada cutada gelsin , yakalasin kotu kalpli cadiyi” diyerek istek bile yapardin . Ama simdi durum degisti . Iki hafta once Yigit ‘in gelmesiyle de denk dustu .Bir nevi model alma oldu bu korkular . Ben Ten ‘deki Dr Animo karakterinden koktugunu soyleyen ve gunduz vakti koridorda oynamaktan korkan Yigit bu korkusunu dile getirdiginden beri sende de basladi bu korkular . Daha once aksam vakti karanlik ve 9 metrelik koridorda isigi acmak istedigimde “Anne acmaa, biz yasli degiliz ki” diyerek isigi actirmayan oglum, simdi isik acikken bile koridordan gecip odasina gitmiyor “Korkuyorum” diyor . Dun aksam , banyoda saclarimi kurutuyorum , koridorun da isigi yaniyor . Kafami cevirdim , karsimda korkulu gozlerle bana bakiyorsun .
H: Ne oldu melegim?
D: Anne yardim eder misin ? minderi cekemiyorum , kumandali kepcemi yatagimin yanindaki kutuya sakkiycam, Animo gelip calmasin diye .Anne ya Animo gelirse ?
Seni kucagima alip sarildim,yanagina kocaman bir opucuk kondurdum .
H: Sen hic merak etme melegim. Animo gelirse baban da ben de seni koruruz . Biz varken kimsenin seni korkutmasina izin vermeyiz melegim. Hadi gel istersen yine de saklayabiliriz kumandali kepceni .
D: Tamam annee.
Odana gidip minderleri kaldirmana yardim ettim,sen de kapagini acip komodin dolaba sakladin kepceni .
Uyumakicin yataktayiz .
D: Anne masal anlat amabuyuculu olmasin .
H: Tamam melegim. Ben seni korurum merak etme .
D: Naparsin anne ? Nasil korursun ?
H: Gelrlerse kovalarim onlari
D: Gidin burdan gidin burdan mi dersin .
H: Evet kuzum , gidin burdan , Deniz 'i ben koruyorum ,ona zarar veremezsiniz derim .
D: Boole catada cutada da yapar misin ?
H: Yaparim hic merak etme .
D: Tamam anne .

25 Mayıs 2010 Salı

Ates Bitti

Calpol e Ibufen atesi kesti . Ates 48 saat surmedigine gore antibiyotige gerek kalmadi .
Burnunda beyaz akinti devam ediyor ama cok degil . Arada bir hapsirik var .
Bunlar , viral enfeksiyon tanisini destekliyor .
Bugun yok denecek kadar az oksuruk vardi . yeni baslayan bir oksuruk . Uc hafta once bendeki oksuruk de boyle baslamis ,soguk alginligi teshisi konmustu . Oksurmekten kaburgalarim acimisti . 4 gun once cigerlerim yaniyor diye hastaneye gittigimde teshisin hatali oldugunu , sogukalginligi degil bronsit gecirdigimi ve tedavi edilmedigini ogrenmistim, cekilen rontgen ve yapilan kan testleri sonucunda . Hatta 2 gun daha geciksem zaturre tanisiyla yatirilacagimi ogrenip cok kizmistim oksuruk surubu ile beni tedavi ettigini sanan doktora . Senin oksurugunu de daha bir onemsedim bu nedenle .
Yarin benim kontrolum var, seni de Esra Hanima goturecegim kontrole .

22 Mayıs 2010 Cumartesi

Ates


Dun aksam yatmadan once atesin cikmaya basladi . Atesin 39.9 .1 olcek Ibufen 'den sonra ates 38 ,ama bir saat sonra yeniden 39.x 'lar . Sabaha karsi , 39.8 ates , yanaklar pembe ,bogaz bolgesi alev alev . Bir olcek daha Ibufen . Ibufen 'e ek olarak alnina ve koltukaltlarina sogutucu jel bantlar yapistiricam , biraz bayginsin , daha dogrusu uykulusun . Gozlerini hafifce aralayip yuzume baktiginda beni gulumser gorunce ;
D : Gulucuk surat:)
H: Sen ne suratsin :)
D: Makarna surat :)
Sogutucu bantlari yapistirdim, ates 39.5, masallah keyfin pek yerinde . Seni biraz serinletmis olmali babanla yattigin yerden bu oyunu oynuyorsun .

video

Saat ikide atesin hala kontrol altinda olmadigi icin yeni doktorumuz Esra Hanimi aradim. Cikan kan sonuclarinin , ASO , romatizma ve diger degerlerinin iyi oldugunu soyledi . Ben de gece atesinin ciktigini ancakIbufen 'in kisa sure icin dusurdugunu soyledim. Ibufen ile Calpol'u donusumlu olarak vermemi onerdi . 4 Ibufen , 4 Calpol hakkimin oldugunu herbirini 6 saat arayla verebilecegimi , ates 48 saatten fazla surerse antibiyotige baslayabilecegimizi ekledi .


Calpol ve Ibufen donusumu etkili oldu . Atesin kontrol altinda . Burnunda beyaz akinti var . Enerjin yok . Salondaki koltukta yatiyorsun , kamyon ve kepcelerin de yaninda duruyor .

39 - 40 derece atesin varken ve tek basina Ibufen yeterli olmazken , islak havlu ile kompres yapmak istedigimde nasil da itiraz edip , agladin . Mizmizlandin . Simdiye dek gecirdigin USYEnfeksiyonlarini pek hastaliktan saymadim, cok endiselenmedim Cok sukur ki USYE ‘den baska bir hastaligin da olmadi .Tabii ki hasta olman beni cok uzdu , vucudun pespembe ates icindeyken, dusmeyen atesinde gozumden yas dustu ama hastalik bu olsun , baska dert olmasin dedim hep . Bunlar hastalik degil biliyorum. Tugi ‘yi hastaneye her goturdugumuzde cok hasta cocuklar goruyoruz biz . Sen mizmizlanirken minik Nehir 'i ve annesini daha cok dusundum. Bu siralarda her sabah ve aksam hep iyi haberini almak icin minik Nehir 'in blogunu okuyorum. Annesi Zeynep hanim , Amerika'ya NeuroBlastoma tedavisi icin goturdugu kizi ile ilgili gelismeleri yaziyor . Nasil da gucluler anne kiz . Nasil da guluyor agir radyoterapiye ragmen Nehir 'in yuzu . Masallah ikisine de . Sana da anlatiyorum Nehir 'in guzel haberlerini . "Iyilessin ben ona oyun ogreticem" diyorsun . Insallah tedavileri bitip Nehir tamamen iyilesik oldugunda tanisiriz .

Tum hasta cocuklarin biran once iyilesmesini diliyorum .

Evlilik

Bugun sen okuldayken Zeynep geldi . Seni dudaklarindan open ilk kiz arkadasin . Zeynep seninle evlenmek istiyor .

H: Deniz 'cim, Zeynep seninle evlenmek istiyormus .
D: Ama ben Zeynep 'le evlenmek istemiyorum
H: Neden kuzum?
D: Cunku ben Zeynep 'e asik degilim , ben sana asikim, seninle evlenmek istiyorum.

Ha ha haa
Dort yasindaki iki bucur buyumus , biri evlenmek istiyo biri istemiyor , cunku ona asik degilmis .

Hadi hayirlisi :)

21 Mayıs 2010 Cuma

Agrilar icin Doktordayiz

Sesinin rengi degisti. Atesin yok , huzursuzluk yok. Ama bademciklerin kirmizi , burnun akmiyor ancak sag tarafinin icinden bir parca yesil sumuk cikti . Bacaklarindaki agrilar icin bugun doctor randevumuz vardi , Ugur beyden de randevu aldim . Ogleden sonra okula geldim,uyuyordun , biraz bekledim, uyandiginda yemek saati gelmisti, birazcik karpuz yedin . Sonra ogretmenlerinden izin alip ciktik . Ilk randevumuz , International Yesilkoy ‘de Cocuk hastaliklari uzmani Esra Kotan ile . Artik Sirri dedeye gitmiyoruz . Esra Hanim’la ilk randevumuz . Cok ciddi bir yuzu var ,pek tebessumu yok. Sorularini keskin bir sestonu ile soruyor .
Esra Hanim ,iceri girer girmez gozlerindeki kizarikligi farketti ;
E: Gozleri kirmizi ,agladi mi
H: Iki uc hafta once bir enfeksiyon vardi gozunde, yesil capaklar olusmustu ,kirpikleri yapismisti , Gentagut damlattik birkac gun . Sanirim yineliyor .
E: Evet bakariz simdi gozlerine de .
D: Deniz ‘in ne sikayeti var ?
H: Deniz gece uykusundan aglayarak uyaniyor , bacaklarinin agridigini soyluyor .
E: Ne zamandir var bu agrilar ?
H: Yaklasik 1.5 aydir
H: Her gece agrimiyor , bacaklarina ve ayaklarina masaj yapinca sakinlesiyor , tekrar uykuya daliyor .
E: Deniz cok hareketli , hoplayan ,ziplayan ,kosan bircocuk mu ?
H: Evet , tirmanmayi,atlamayi, ziplamayi seven bir cocuk . Ama normalin ustunde hareketli ya da duz duvara tirmanan bir cocuk degil.
E: Gel bakalim , arka taraftaki yataga cik bakalim .
Odanin arka tarafindaki muayene yatagina ciktin ,ben de ustundekileri cikarttim. Esra Hanim , tepeden tirnaga muayene etti seni . Coraplarini cikartip ayaklarina bile bakti . Esra Hanim seni muayene ederken ; ”Napiyo yaa , gidikkaniyom “ deyip guldun ,keyfin yerindeydi .
Bademciklerini buyuk ve kizarmis buldu , uzerindeki beyaz benekler oldugunu soyledi . Ardindan kendi masasina gecti. Ben de seni giydirip masanin onundeki sandalyeye oturdum.
E: Bu agrilar buyume agrilari ya da romatizma olabilir diye dusunuyorum , hicbir bulguya rastlamadim ama losemi bile olabilir . Birsey atlamayalim , kan testi isteyecegim dedi .
(Benim de istedigim buydu zaten . Genel bir muayene yapilsin , kan degerlerine bakilsin istiyordum . Iyi oldu) .
E: Bademcikleri cok buyuk, KBB doktoru gordu mu hic ?
H: Evet , Ugur bey takip ediyor ,sizden sonra da Ugur beyde randevumuz var
E: Hmm, Ugur takip ediyorsa tamam o zaman . Ben bogaz kulturu de istedim, antibiyotik vermeyecegim hemen , kultur sonucuna gore konusuruz . Ugur Bey bu bademciklere mudahale etmeyi dusunuyor mu ?
H: Hayir dusunmuyor . bademcikleri hep buyuk ama gece horlamiyor , sadece USYE gecirdiginde hirilti oluyor bazen .
E: Ugur Bey de bademciklerindeki beyaz beneklere baksin , sonra bana tekrar ugrayin .
Laboratuara gittik , ben damarinin bulunmasini,sonrasinda da kan alinmasinin zor oldugunu , en tecrubeli kimse onun denemesini isterken ,sen kan vermek icin koltuga oturmustun . Sag kolundakidamari bulamadilar ,sol kolundakini buldular . Kolaylik olmasi icin koltugumuzu degistirdik .Koluna turnpike baglanirken “bu yesilmis ,oburu maviydi , hic acimiyo ki zaten ” derken guluyordun . Bana seni nasil tutacagimi gosterdiler , tuttum. Ilk denemede damara girip ,kelebegi yerlestirdiler . Gik demedin ,kolunu oynatmadin . Cok sakindin . Ben bile iki gun once kan verirken inceden bir “ahh” demistim. Canim oglum ,cok cesurdun . Dorduncu tupun dolmasi zor olunca kan akmasi icin kolunu siktiklarnda biraz canin acidi dogal olarak . Hepsi bittiginde iceriden gelen iki hemsire ,senden kan alinmis olmasina inanamadilar “Hic ses duymadik” dediler . canim oglum sesini cikarmadi ki duysunlar sesini . Bogaz kulturu aldirmayi hic sevmiyorsun , agzina muayene cubugu ya da kultur cubugu girince oguruyorsun cunku . Biraz zor oldu ama aldilar kulturu . Sonuc ne cikacak bakalim ?
Laboratuardan sonra Ugur abinin odasindayiz . Uc gun once kendi cigerlerimdeki yanma icin geldigimde karsilasmistik Ugur abiyle , sen de kucagina cikip sarilmistin . Ben de "Bir iki gune kadar size gelicez gibi gorunuyor" demistim. Odaya girer girmez “Geldik iste burdayiz” dedim . Esra Hanimin soylediklerini aktardim. Ugur bey de bogaz kulturu cikmadan antibiyotik baslamayin dedi , beyaz benekleri de pek onemsemedi , daha once bu tablo ile alinan kulturlerinde normal flora bakterisi ciktigini, buyuk olasilikla bu defa da oyle cikacagini soyledi . Mudahale etmeyi dusunmedigini de ekledi :) . Aksam yatarken yarim olcek Zyrtec surup onerdi .
Esra Hanima tekrar ugradik . Gozun icin Tobrex damla verdi , her iki goze gunde 3 defa 1 ‘er damla , 5 ile7 gun damlatilacak dedi . Zyrtec icebilir dedi . Cikacak kan sonuclarini konusmak icin yarin tel ile aramami istedi .
Tam hastaneden cikacakken hemsireler durdurdu bizi . Bir tup daha kan almak gerekiyor ,birinde pihti varmis dediler .Eyvah dedim icimden , ikinci de biraz agladin , daha cok acidi canin ,daha zor akti bu defa kan . Neyse oldugu kadar dediler , ciktik . Bi dolu seker hediye ettiler sana .
Hastaneden cikip ve geldik . Annem merak ettigi icin sordu . Tam kan alindi diyecekken ;
D: Ya Anne anlatmaa ,ben anlaticaktim
H: Tamam melegim sen anlat .
Kollarini gosterdin , bantlarini gosterdin , kan cektiler , biraz acidi dedin .
Baban gelince de , kollarini gosterdin hemen , kan aldilar bak, biraz acidi dedin .

Ozetle ;

Gece seni uyandiran agrilar icin ; kan verildi , sonuclari bekliyoruz .
Gozlerindeki kizariklik icin ; Tobrex Goz damlasi ,her iki goze gunde 3 defa 1 'er damla , 5- 7 gun damlatilacak .
Bogazindaki kizariklik ve Bademciklteki beyaz lekeler icin ;Kultur sonucu beklenecek, viral enfeksiyon gibi gorunuyor , Aksam 1/2 olcek Zyrtec .

Neden Sirri dedeye gitmiyoruz artik? (Ilgili linkin son paragrafinda yaziyor) .
Cunku Sirri bey , bizi hasta olarak degil 250 TL olarak goruyor . Ne sikayetlerimizi dinliyor , ne de hastalik hakkinda bilgi veriyor. Birkac hafta once sag gozundeki enfeksiyon icin goturdugumde , hicbirsey sormadan bir damla yazmisti . Neden olmustur soruma cevap vermemis , uc dort gun sonra gelin bakalim demisti . Ne damlayi kac gun kullanacagimizi soyledi ne de her iki goze damlatmamiz gerektigini. Bizimle ilgilenmeyip gelen maillerini kontrol etmisti . Ben "Geceleri bacaklari agriyor , aglayarak uyaniyor" dedigimde de hicbirsey sormadan basindan savarcasina "Buyume agrisidir , romatizma oldugunu sanmiyorum"cevabi vermisti . Neye dayanarak bu yorumu yapti bilmiyorum. Ne bacaklarina bakti, ne ayaklarina , ne de bir soru sordu . Tek kelimeyle basindan savdi bizi. Bizim istedigimiz hastaligi tedavi etmek,sorularimiza cevap almak , Sirri beyin derdi para almak . Para vermek gercekten bisey degil de bastan savilmak kotu bi duygu . Zaten daha onceki kabizlik problemi icin de bizi oyalamis, ilgisizliginden tedavi edememis , yanlis yonlendirmis ve en fazla 6 ay icmen gereken ilaci (Duphalac) 1 yil icirmisti sana . Sirri dede artik yok bizim icin .

20 Mayıs 2010 Perşembe

Boyama

HalaninbAmerika 'dan gelirken getirdigi , A3 buyuklugundeki boyama sayfalari . renkler tamamen senin tercihin . Kizin etegini boyamaya baslamadan once " Renkki renkki boyayaim" diyerek basladin ve guzel bir boyama oldu bence .
Posted by Picasa

13 Mayıs 2010 Perşembe

Melek Ogluma Ne Oldu ?

Cekmedim ikiden, dortten cektigim kadar .
Bi cocuk neden aglar ? Karni acsa, kan sekeri dustuyse , uykusuzsa , hastaysa , cani aciyorsa , bir yeri agriyorsa .
Benim melek oglum bu sebepler disinda neden surekli agliyor .
Seni aglatan sebepler ;
Merdivenden cikmiycaktin, geri al , geri al , sen ordan cikmiycaktin; 15 dakika
Kapiyi ben acicaktim, ben acicaktim, ben acicaktim ; 15 dakika
Parka gitmek istiyom , bana ne , bana ne , simdi gitmek istiyom; 20 dakika (Saat 21.00)
Baba bana oyuncak al, hemen al , hemen istiom , simdi istiyom! ; 15 dakika
uyumak istemiyorum, uyumayalim,uyumayalim ; 20 dakika
Cisimi yapmak istemiyorum, ellerimi yikamak istemiyorum, eve gitmek istemiyorum.......
Bu liste boyle uzayiip gidiyor . hersey ama hersey icin agliyorsun . Mizir mizirsin . Yirtinarak aglayip , kendini yerlere atiyorsun , gozunde bir damla yas yok . Ilgini dagitmak cok zor .
Mantikli bir aciklamasi yok bu aglamalarinin , tutturmalarinin .
Surekli mizirdanip aglayan kuzum , bugun annemi fena halde cileden cikartmis . Annem sabah aradi "Deniz'i bi daha okula goturmiycem" dedi . Annem kizmis ,ustelik de cokkizmis , sesinden belli .
H: Ne oldu ?
M: Sabah kalkti ,keyfi yerindeydi . Kahvaltisini yapti , yumurta ve pekmezini yedi . Dislerini fircaladim,ustunu giydirdim. Alperenlerin kapisini caldik , biz haziriz dedik. Arabaya kadar yaris yaptilar . Yani hersey guzeldi. Okula gelince Alperen indi, senin ki inmedi . Alperen kosarak okula gitti ,seninki kendini yirtti, "inmiyceem,okula gitmiycem" diye . Sema da kendi okuluna gec kalacakti, bes dakika sonra zorla indirdik arabadan .
Sonra aglarken okulun bahcesinden caddeye dogru hizla kosmussun , annem seni bahce kapisinda yakalamis ama ayni anda da yere yuzu koyun kapaklanmis . Dizleri kanamis , elleri acimis . Cok uzuluyor seni okula boyle biraktigi icin , kiziyor seni okula boyle gonderttigimiz icin .
Ben annemden daha cok uzuluyorum. Hem senin bu aglamalarina ve okulu istemiyor olmana anlam veremiyoruz , hem annemi hirpaladigimiz icin uzuluyoruz .
Aksam okul cikisi ;
"Gelmiycem iste , beni annem alsin " diye aglayan bi cocuk . Annemi fena hirpalamissin yine . Aksam apartmanin kapisinda beni goren annemin arkadaslari ;
Annenin kolu cok fena olmus .
Kolu mu ?
Evet . Kizimsen bu cocuu okula gonderme , bak ilerde hic gitmez okula
Ne yapicam ben ? Pedagog da ,okul muduru de ,ogretmenler de ; "okula ara vermeyin , aglasin , ama sustugu yer okul olur , alisir" diyorlar .
Anneler ,buyukler ; "gonderme okuldan sogur" diyorlar .
Annemin koluna bakamadim . o kadar fena isirmissin ki . Dislerin, annemin uzerindeki penyeyi delmis , etine girmis . 5-6 cm capinda bi alana kan oturmus resmen , mosmor annemin kolu . Gercekten icim kaldirmadi , bakamadim .
Benim melegim bi canavara donusmus , aglayarak hem kendini hem annemi annemi hirpaliyor . Tansiyon ilaci iciyor annem artik.
Cekmedim 2 'den 4 'ten cektigim kadar .

12 Mayıs 2010 Çarşamba

Opusme

Sabah uyandin , yaninda beni gorunce cokmutlu oldun .
D: Anne opuselim mi ?
H: Opuselim kuzum deyip yanagimi uzattim
D: Oole degil anne
H: Nasil oglum?
D: Burdan anne burdan (Dudagimi gostererek)
H: Hugh dememe kalmadan agzini kocaman acarak dudaklarimi icine aldin
Ne demeliyim ki simdi sana ?

Aksam oldu, senin odandayiz ,uyumak uzereyken , karanlikta el yordami ile yuzumu ve dudagimi bulup dudagimdan optun beni .
H: Denizcim , sen nerden ogrendin boyle opmeyi ?
D: Kendim ogrendim J (Kikirdayarak)
H: Deniz ‘cim anneden baskasini boyle dudagindan opme olur mu ?
D: Neden ?
H: Baskasinin agzindaki mikroplar senin agzina girebilir . Senin agzindaki mikroplar da baskasinin agzina gecebilir . Hasta olabilirsiniz .
D: Anne ben Zeynep’ le opustum .
H: Hugh . Ne zaman ?
D: Eski zaman J

Bugunlerde encok sordugun sorulardan da biri ;
D: Anne ,asik olmak ne demek?

11 Mayıs 2010 Salı

Kaydirak

Is cikisi parka geldim. Kumda oynuyorsun . Her zaman oldugu gibi beni gorunce costun yine . Yapmadigin seyleri deniyorsun . Bugunku denemen yuvarlak boru kaydiragin tepesine cikmak .
D: Annee yardim eder misin ?
H: Ederim kuzum ama orasi cok yuksek . Benim boyum da yetmiyor oraya , tutamam seni . Allah korusun dusersin melegim. Basin acir sonra .
D: Anne popomdan destek ver
Popodan aldigin destekten sonra , titrek bi sesle ;
D: Anne korkuyom
H: Tamam inelim kuzum , tutuyorum seni . Cok yuksekmis diimi orasi .

Bes dakika sonra ben kamelyanin kenarinda oturuyorum , ama heran firlayacak sekilde haziroldayim . Sen de kaydiragin merdiveninin son basamagindasin . Merdivenin korkuluklarinin icinden, merdivenin disina gectin . Oradan da asagiya atlamak istiyorsun .
D: Anne bak attiycam simdi
H: Denizcim bu yaptigin tehlikeli
D: Dikkat ediyorum anne ! (Kendine cok guvendiginden kizarak!)
1.5 metreden biraktin kendini yere , hoop asagidasin , ayaklarinin uzerine dik duruyorsun ama benim icim hop etti.
D: Anne bak gordun mu , attayabiliyorum J
Inatcisin , yapma desem de denemek istedigin birseyi mutlaka deniyorsun . Ben de bu gibi durumlada , eger yapabilecegini dusunuyorsam ya da cok tehlike gormuyorsam hayir diye inat etmiyorum. Ben yanindayken denemeni istiyorum. Bu denemen basarili olunca kendine guvenin daha da artti ve ikinci deneme icin daha hevesle ciktin kaydragin tepesine . Merdivenin korkuluklarinin icinden disina gecerken ben de cantamin fermuarini kapatiyordum . Kafami kaldirdigimda seni goremedim, agliyordun ve yerde yatiyordun , hareketsiz , sirtustu . Aklim kacti , aninda yanindaydim . Kollar acik, sirtustu ve hareketsiz yatiyor olman cok korkuttu beni . Nasil dustugunu de goremedim . Hareket ettirmesem , ambulans mi cagirsam acaba diye gecirdim aklimdan . Bir onceki atlayisin gozumun onune geldi, ayaklarinin ustune dusup yere yatmis olabilecegini dusundum . Ellerimi beline ve sirtina destek olacak sekilde yerlestirip ,pozisyonunu bozmadan yatar pozisyonda kucagima aldim. Kamelyadaki banka yatiracaktim seni , ayaklarini deli gibi sallamaya ve daha fazla aglamaya basladin
D: Eve gitmek istemiyoomm, eve gittmeyelimm.
H: Kuzucuk , eve gidip bakmamiz lazim,buz koymamiz lazim. Neren acidi , basini vurdun mu ?
D: Hayir basimi vurmadim, eve gittmeyelim. Eve gitmeyelimmm
Ayni pozisynda eve geldik, yataga yatirdim seni . Dustugun yerde insaat calismasindan kalma birparca beton ve cakil taslari vardi .Biryerine batti mi gormem lazim. Annem hemen mavi soguk jeli buzluktan alip getirdi . Cok sukur ki , poponun ustune dusmussun , sirtina batmamis o cakillar .
Ucuz atlattin kuzucuk ama korkusu kaldi bende .

10 Mayıs 2010 Pazartesi

Agri ve Uyku

Bir kac haftadir hatta bir aydir surekli geceleri kalkip yanimiza geliyorsun . Done done yatiyorsun . Bazi aksamlar da huzursuz uyuyorsun ,mizirdaniyorsun . Bu gece de geldin yanimiza . Dondun , ustume yattin , ayakucuna gittin , olmadi donup yatagin dikine yattin . Saat sabahin dordu . Huzursuzluguna mizirdanma eklendi .Kucagima aldim, yatagina gittik. Seni yatirdim , aglamaya basladin . Optum seni , anne yaninda melegim dedim , ayaklarina masaj yapmaya basladim. Mizirdanman kesildi , bi sure sonra huzurlu huzurlu uyuyordun . Sabah yedide telefonun alarmi caldi , uyandim . Normalde sabah yedi de sen de uyanmis olurdun bi baktim guzel guzel uyuyorsun. Belim agrimis yaninda yan yatmaktan .

Bes yil once Asli ve Sanem’le sohbet ederken, Asli, Yigit ‘in aglayarak uyandigini soylemis , Sanem de buyume agrisi diye birseyden bahsetmisti . Uyku ile ilgili cevirdigi bi kitapta , cocuklarin aglayarak uyanmalarinin buyume agrisindan olbilecegini anlatmisti bes alti yil oce . Aklimda kalmis . Internette arastirdim biraz . Ayaklara masaj yapmak onemliymis . Yaptigim dogruymus , zaten masajdan sonra huzurlu huzurlu uyudugunu da gordum her defasinda .

On gun once de boyle aglayarak uyanmis ve bacaklarinin agridigini soylemistin . O gun senin icin cok hareketli bir gundu , cok kosmus ve yorulmustun . Ayaklarinin ve bacaklarinin agrisi belki de yorgunluktandi . Ama dun oglene kadar evde Azra ile oynadin , boyama yaptin , ogleden sonra da halana gittik evde Ercan ‘in robotlari ile oynadin . Yani yorgunluktan degil bu geceki aglaman . Ama neden ?

Iste okudugum yazilardan bazi bolumler ;

Çocukluk çağında tekrarlayan bacak ve uyluk ağrılarının en sık nedeni büyüme ağrılarıdır. Avustralyada yapılan bir çalışmada 4 ila 6 yaş arasındaki çocuklarda büyüme ağrılarının görülme sıklığı % 36.9 bulunmuştur. Bazı kaynaklar bu sıklığı 2-12 yaş çocukları için % 20 olarak bildirmiştir.Büyüme ağrılarının tanısı açısından aşağıdaki bilgi çok önemlidir.
Çocuklarda büyüme ağrıları için tek bir tanımlayıcı test yoktur ve bu nedenle ancak bacak ağrısının diğer nedenleri ekarte edildikten sonra büyüme ağrısı tanısı koyulabilirBüyüme ağrılarının tanısı için bazı önemli ipuçları vardır:*Büyüme ağrılarının yerleşimi genellikle ön uyluk bölgesi, baldır, diz arkasındaki kaslardır.*Her iki bacakta aralıklı olarak, özellikle günün ilerleyen saatlerinde veya gece geç saatlerde görülen ağrılar. Bu ağrılar eklem bölgelerinde değildir.*Bu ağrılar ile birlikte şişlik, kızarıklık, eklemde hareket kısıtlılığı, aksayarak yürüme, travma öyküsü vd. var ise, ve /veya, kan testlerinde, radyolojik görüntülemede başka hastalık işaretleri var ise büyüme ağrısı olarak sınıflandırılamazlar.Büyüme ağrılarının esas nedeni tam bilinmemektedir. Büyüme ağrısı olan çocukların ailelerinde migren tarzındaki baş ağrısı öyküsüne sıklıkla rastlanır.Bugüne dek yapılan bilimsel çalışmalar ile çocuklarda büyüme ağrılarının nedenini açıklamak için üç görüş ileri sürülmüştür.Bunlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:Psikolojik: Baş ağrısı ve karın ağrısını da içeren daha geniş bir ağrı yelpazesinin bir parçası olarak.Anatomik faktörler: Düz tabanlık, diz eklemi ve bacaklarda dışarı dönüklük (knock knee), gibi.Yorgunluk: Aktif çocuklarda kasların fizik kullanımına bağlı.Büyüme ağrıları genellikle gece görülür, saatlerce sürer ve çoğunlukla kendiliğinden geçer. Bazı durumlarda masaj ve ağrı kesicilerden fayda görür. Ağrı bazen dizlerin arkasında hissedilir. Büyüme ağrılarına bazen eklemleri tutmayan romatizma (non articular rheumatism) de denir. Bu ağrılar genellikle çocuğun haraketliliğinde azalmaya neden olmazlar.Özet olarak, çocuğunuzda yukarıda tariflediğimiz özellikleri içeren bacak ağrıları varsa, çocuk doktorunuz ile görüşün. Çocuğunuzun muayenesinden sonra gerekli görülürse bazı testler istenebilir. Tüm enflamatuar (iltihap ile seyreden), enfeksiyöz (mikrobik), enfeksiyon sonrası, travmaya bağlı, metabolizma bozukluklarına bağlı, tümöral, damarsal, kan ile ilgili, ortopedik ve iyi huylu patolojiler ekarte edildikten sonra büyüme ağrısı tanısı koyulabilir. Bundan sonra tedavi genel anlamda ağrı kesiciler ve yumuşak masaj ile yapılır. Önemli olan, her bacak ağrısını hemen büyüme ağrısıdır diye yorumlamayıp, altta yatan gerçek bir problem olmadığını, dikkatli bir değerlendirme ile ekarte etmektir.

8 Mayıs 2010 Cumartesi

Merdiven

Yesilyurt sahildeyiz . Kumda oynadik , Denize tas attik. Keyifli zaman gecirdik. Eve gidip biraz uyuduktan sonra tekrar gelecegiz . "Gitmek istemiyom , gitmeyelim" diye agliyordun . Merdivenleri ciktik , bisiklet indirme yerinden kaymak istedin . Cok eglendin .
Babaannende uyudun . Neredeyse 2,5 saat . Belli ki yorulmussun , kum tasimaktan , kuyu kazmaktan ve gunesten. "Hadi Deniz kiyisina gidelim" dedim , istemedin , "Dinlenmek istiyom" dedin . Sasirdim .
Posted by Picasa

5 Mayıs 2010 Çarşamba

Kotu bisey

Endiseli bi sesle ;
D: Annee Tugi cok kotu bisey yapti
H: Ne yapti oglum ?
D: Kola icti

Kola ya da gazli icecek icmek gibi bir istegin olmadi simdiye kadar . Ama belli ki kolanin zararli birsey oldugunu soylemisiz . Bugun de Tugi 'yi kola icerken gorunce cok kotu bisey yaptigini dusunmussun .

4 Mayıs 2010 Salı

Kasaci Anne

Anadolu Sigorta 'nin cok guzel bir reklami var . Iki kucuk cocuk parkta konusuyor . Erkek kiza soruyor ;
E: Benim babam doktor , senin baban ne ?
K: Benim babam da doktor . Benim annem hemdoktor ,hem ogretmen ,hem muhendis, hemitfaiyeci, hem kuafor , hem ayakkabi baglayicisi .

Bu reklami izlerken ;
D: Benim annem hem doktor ,hem kasaci , hem paraci , hem tamirci .
H: Kasaci ne demek oglum? Kasaci ne yapiyor ?
D: Hani kasada para oduyosun ya anne . Iste kasaci o demek

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Bi Gozum Goruyo

Dun sabah Evrim' e kahvaltiya gittik . Yumurta ve peynir disinda birsey yemedin . Siz Ayca 'yla oynarken biz de balkonda kahvaltimiza kaldigimiz yerden devam ettik . Hava cok guzeldi ,Evrim gol kenarina gitmeyi onerdi . Ilk sorum"kum var mi ?" oldu. Cunku kumla oynamayi cok seviyorsun , en buyuk kamyonunla kumda oynamak istedigini biliyorum. "Kum var" cevabi alinca tamam dedik, hazirlandik. Senin icin ,kepce, silindir, dozer , en buyuk damperli kamyon-ki boyunun yarisi kadar - ve en buyuk kuregin hazir . Benim icin , bir rulo tuvalet kagidi , bol miktarda anttibakteriyel islak mendil hazir . Cunku ben fena halde hastayim , sinuzitim . Dislerim bile agriyor, oksururken kaburgalarim aciyor . Haziriz, taksiyi cagirdik , bindik. Golkenari arabayla 15 dakika uzaklikta . Yolun yarisindayken , keyfin de yerindeyken , birdenbire kustun . Bir daha , bir daha . Cok fazla kustun . Ne oldu , neden kustun anlayamadim . Arabayi kenara cekip ,ustunu degistirdim hemen . Kisa bisure sonra keyfin eskisi gibi , su ictin 'midem bulaniyo' dedin , huzursuz oldum . Ama bi daha kusmadin . Saat 4 'e dogru eve gelirken yolda kucagimda uyudun , Ayca 'nin yataginda devam ettin uyumaya . Uyandiginda sag yanagindakileri sumuk zannettim once, sonra gozunden aktigini farkettim. Sag gozunun kenarinda birikmis yesil renkli capaklar akmis belli ki . Gozunun ici de kizarmis hafiften . Aksam oldugunda atesin vardi , 38.8 . Bir olcek Ibufen ile kontrol altinda .
Bu sabah saat 4 , bizim yataktasin . Atesin var , uyandik . Ates, 38.8 . Sag gozunun kirpikleri sari-yesil capak dolu . Yanagina da akmis , kurumus . Gozun sis , kirpiklerin yapistigi icin acilmiyor . Mahmur mahmur bakisla ;
D: Anne bi gozum goruyo
Kuzum benim nasil da olumlusun , bi gozum gormuyo degil, bi gozum goruyo dedin . Advil surup verdim ates icin. "Daha dabah olmadi , uyaninca temizleriz ,hadi biraz daha uyuyalim " dedim, uyuduk. Biz uyurken sabahin besinde baban ise gitti.
Saat 7 . Heyecanla, sevincle ;
D: Anne gunduz oldu :) . Hadi uyan .
Gozumu actim, mutlu bi cocuk bana tek gozuyle bakiyor . sag goz sismis , cevresi pespembe , uzeri sari yesil . Kuzum halinden sikayet etmiyor .
Ilik su ve pamukla islattim kirpiklerini, yavasca temizledim . Acildi kirpiklerin ama gozkapagin tamcilmiyor sisten .
D: Anne bisey batiyo sanki
H: Aciyor olmali . Simdi Sirri dedeni ararim, Sirri dedene mi gitmeliyiz goz doktoruna mi sorarim . Kahvaltidan sonra da gideriz doktora tamam mi ?
D: Anne Sirri dedeme gidelim, orda oyuncak var . Ugur abimin orda hic oyuncak yok. Sirri dedemin orasi market gibi .

Sirri dedeye gittik . Sanirimbu son gidisim olacak . Bizi bastansavdi resmen . SSK doktoru gibi uzaktan bi gozune bi bogazina bakti , 3 saniyede , elini bile uzatmadan, egilmeden . Gozu bekledigi e maildeydi, geldigini gorunce ciktisini aldi bizimle ilgilenmek yerine . Neden olur sorusuna cevap bile vermedi . Midesi bulaniyor ,dun de kusmustu dedim umursayip yorum bile yapmadi . Hemsiresi Emel hanima receteyi yazdirdi ; Gentagut damla, Augmentin BID . Antibiyotigi ne icin icecek ? Neden icecek aciklamadi bile . Bu da son olmustur , Carsamba kontrole gidince , sucicegi asisini yapacagini soylemisti ,asiyi da hastanede yaptiririz vebir daha da gitmeyiz Sirri beye.
Teshis ; Konjuktivit
Tedavi ; Genta Gut Antibiyotikli goz damlasi

H: Deniz bogazin agriyor mu oglum?
D:Agrimiyor anne
Burnunda akinti yok , ates yok,huzursuzluk yok ,oksuruk yok . O halde Augmentin 'i icmeyecegiz . Antibiyotige de gerek yok bence .

Kapak Ezme

Bu haftaki heyecan ; Kapak ezme . Senin kapak ezme heyecanin , bizim icin, sabahlari okula gitme heyecani . Ya da diger deyisle okula goturulmek icin heveslendirilme sebebi .
Nasil ? "Hadi Deniz bu kapaklari okulun bahcesinde ezelim, sonra da ogretmenlerine gosterelim . "
Neden ? Cunku, hala okula gitmek icin bir bahane bulmamiz gerekiyor .
Nasil basladi ? Bu kapak ezme olayi, gectigimiz haftasonunda Atilla 'larda aksam babanin gelmesini beklerken, birden bire "kapak ezicem" demenle basladi . Sabah uyandiginda cebimizde getirdigimiz Sirma kapagini okulun bahcesinde ezmekle devam etti . Iste ezilmis Sirma kapagi ve ezilmeyi bekleyen diger kapaklar .
Ne kadar devam eder ? En fazla bir hafta daha . Bir hafta sonra yeni heyecanlara :)

Kapak ezme , aksam eve gelince , yemekten hemen once de oldugu icin , bir kapak toplama girisimi var seni sevenlerce . Bu kapaklar , Birnur Abla 'dan . Bir torba dolusu ezilecek kapak babanin kantininden geliyor her aksam .

Posted by Picasa

2 Mayıs 2010 Pazar

Anlamak

Anlamadim ;
Birsey soyledigimizde duyamaz ya da anlamazsan ,son derece ciddi bi tonla ;
D: Anlamadim

Annamiyo musun ?
H: Denizcim hadi evimize gidelim.
Sinirli sinirli ;
D: Anne oyun oynuyom ! anlamiyo musun ?

1 Mayıs 2010 Cumartesi

Dizler ve Agri

Aksam saat 10. Medis ‘den evimize kadar kostuk. Gulerek , eglenerek . Arabasini parkeden adamin merakli, dikkatli bakislarinin ardindan dank diye yere dustun yuzustu . Dudaginin ustunde kan var , karanlik oldugu icin goremedim nerenin kanadigini . Dizlerin de acidi . Pis adam , nazari degdi ogluma . Nazara inanirim ben . Kucagima aldim, agliyorsun , belli ki canin cok aciyor . Asansorde baktim , disinde de kan var . Eve girer girmez temizledim yuzunu , dislerinde bir problem yok , cok sukur . Dudaginin ustu kanamis . Aradan bir saat gecti , pijamalarini giyerken ;
D: Anne bacaam aariyo .
H: Neresi agriyor kuzum?
Hem bacaam agriyor hem dizim .
(Dizlerini gostererek ve hafifce comelerek );
D: Anne bak bu sokuyo (cokuyor) bu sokmuyo (cokmuyor) bak . Bak bu boole sokuyo (cokuyor) , bu dengesiz bak, gordun mu ?

Nasil da korkuyorum boyle seyler soylediginde bi bilsen . Bacaginin agridigini ilk soylediginde Tugi ‘yi taklit ettigini dusunmustum. Ama gecen gece uykunda agladiginda , Tugi ‘yi taklit etmedigini anladim . Cok net ifade ediyorsun , “Bacaklarim agriyor , ayaklarim agriyor , boyle yapinca agriyor “ diyorsun . Bugune kadar hastalik ve semptomlari tarif etme konusunda beni hic yaniltmadin . Hic yanlis bilgi vermedin . Yasindan buyuk bi cocuk gibi anlattin hep . Doktora ne soylenmesi gerektigini bildin hep. Ben oksuruyor , burnu da akiyor dedigimde “Aksam atesim de cikti ya da bogazimda agriyo ” diye tamamladin hep. Bu aksam eve gelirken , dusmus oldugun icin de aciyor ya da agriyor olabilir ancak yine de doktora gitmeliyiz mutlaka .

Gelincik

Sabahlari okula giderken ya da aksamustu okuldan donerken annesi icin gelincik ve papatya toplayan melegim . Aksam eve geldigimde "Anne , bakma " diyor ardindan da arkasinda sakladigi, tombul ellerinin arasindaki minik cicek buketini cikarip veriyor buyuk bi keyifle .
Gelincik ve papatyalari simdi daha bir sever oldum .