30 Ekim 2008 Perşembe

Ekim 2008 Genel

Beylikduzu inden Yesilkoy'e geliyoruz , agir akan trafikte dur kalk ilerlerken , "baba araba surerken ben yoruldum" dedin , dumur olduk .

evde oyun oynarken , ahsap bloklardan birini ararken
D: "koltuun altinda memenin kapaayi kalmis "
H: kalsin oglum
D: memenin kapaani kapatip cekmeceye koyucam deyip gulmeye basladin .
Bu manevrayla memeyi almak ve cignemek istiyorsun aslinda .

opölüs ; otobus
kipat ; kitap
masanak - basamak
vezik , medis
domaala - dondurma
gıdıkmaa - gidiklama
höpö - helikopter

yakasi fermuarli ve dugmeli giysiler giymak istemiyorsun . "gıdııma batıyo, gıdıımı acıtıyo giydirme" diyorsun

citcitli body 'ler icin de " pipim acidi , pipimin gıdıını acıtıyo" diyerek citcitlamamizi istemiyorsun .
Zevklerini ve begenilerini ifade edip tercihlerde bulunuyorsun . Kendi giysilerini seciyorsun , benim giysilerim ve takilarim icin de yorumlar yapmaya basladin .
En sevdigin kupem , uzun , sallantili inci kupem . Baska bir kupe takarsam hemen " Bu kupelerini cikar, beyaz inci kupelerini tak , inci kupelerini seviyom" diyorsun . V yaka , yakasinda ince dantel olan bluz icin de "bunu beyendim, cikarma" diyorsun .

Kemik ve Beyin baslikli kitaplar aldim . Ilkokul cagi cocuklari icin bilgilendirici guzel kitaplar . Ben anlatiyorum , sen keyifle resimlerimlerine bakiyorsun . Sonra soruyorum ;
H: Beyin ne renk ?
D: Pembe
H: Beyinde kac tane lob var ?
D: iki
H: Vucudumuzdaki en uzun kemik nerde ?
Kolunu gosteriyorsun
H: Peki en kucuk kemik nerde ?
Kulagini gosteriyorsun .

05.10.08
sarki soyluyorsun , kendi urettigin baskasi icin anlami olmayan kelimelerle , elindeki nesneyi sordugumda "sarki sopasi" diyerek beni koparttin .

Hiç yorum yok: