6 Ağustos 2010 Cuma

H 'lere Mudahale ediyorum

K ‘lar gidip yerine H’ler gelince ; mudahale etmeyeyim , duzelir diye dusunmustum . “Cocuklarin konusmalarina mudahale etmemek gerekli,yanlis soyledikleri kelimeleri surekli duzeltmemek gerekli” diye okumustum biryerlerde . “Surekli duzeltirseniz, uyarirsaniz, cocuk nasil soyleyecektim, dogrusu neydi diye dusunur, konusmasindaki akicilik bozulur ,kekemelik baslar “ yaziyordu . Ben de hem bu teze dayanarak hem de senin Evrim’I ve Nurhayat ablanin konusmasindaki degisiklikleri taklit ediyor oldugunu dusunerek bir sure sonra duzelir deyip mudahale etmedim hic . Gelgor ki duzelmedi hic . Hatta tam tersi ortadaki k ‘lar yerine gelen h’ ler artik baskoseye yerlesti konusmada . Artik “K” ile baslayan ilk heceleri de “H” ya yakin bir sesle soylemeye basladin ve ben bu durumdan cok rahatsizim. Konusman anlasilmiyor . Once “Coh oldu dediginde” K’ yi batirarak “Cok oldu” diyordum dikkatini cekmek icin . Her kelimedeki K yi ustune basarak seslendiriyordum . Ama bunun bir faydasi olmadi mudahale etmeliyim artik diye dusunuyorum simdi .


Ilk mudahale diyaloglarimiz gun icinde, sadece ikimiz varken ve 4- 5 mudahaleyi gecmeyecek sekilde soyle basladi . ;
D: Anne parha gidelim mi?
H: Anlamadim,nereye gidelim?
D: Parha gidelim mi ?
H: Parka mi parha mi ?
D: Parka gidelim mi ?

Sonraki mudahale diyaloglarimiz gun icinde yine sadece ikimiz konusurken ve 4-5 duzeltmeyi gecmeyecek sekilde soyle etti ;
D: Anne parha gidelim mi?
H: Anlamadim ?
D: Parka gidelim mi ?
H: Gidelim

Ve simdi pek mudahalaye gerek kalmadi, kendin duzeltmeye basladin ;
D: Anne parha gidelim mi? Parka gidelim mi ?
H: Gidelim

2 yorum:

hayal dedi ki...

"Parha" hahaha :)iyiymiş aslında, karışmasaydın, belki adanalı çocuk :))

Shade and Love dedi ki...

Hayal ' cim, onceleri gercekten hic mudahale etmedim . Ama H'ler ortadan cikip baskoseye yerlesince Kaydirak, Haydirah olmaya baslayinca , diger cocuklar ve yetiskinler Deniz 'in konusmasindan birsey anlamayinca durum vehamet arzetti , mudahale edeyim dedim . Tespitin dogru, konusmasini taklit ettigi Nurhayat Abla Adanali :). Ayrica Deniz 'in Adanalilar 'a ayri bir hayranligi var :). Onceki hayat varsa eger , Adana ‘da yasamis olabilir :). Bir donem “ Adanaliyig allahin adamiyig ” diyerek geziyordu :). Esas Adanaliyig videosunu bulamadim ama “Adanaliyig & Canim Cigerim” karmasina bir bak istersen :).
http://shadeandlove.blogspot.com/2009/06/adanaliyig-canim-cigerim.html