8 Şubat 2009 Pazar

Ceza

Babaannenin mutfagindayiz .Kose masaya tabaklari koydum . Sen kose masanin koltuguna ciktin . Ben arkami donup bardak dolabinin kapagini actim. Baban yuzundeki afacan gulusumsemeyi farkedip "Hayir Deniz" dedi . Ben arkami donerken , baban hayir derken , sen keyifle gulerken masadaki tabak yerde onlarca parcaya ayrildi . Baban "Deniz bir daha yapma , bak babaanne cok uzulecek " derken " Kirilan camlar ayagimiza batabilir "derken cumle soyle oldu "Denizcim cezalisin , cop kamyonuna bakmak yok bu aksam" .
Her aksam buyuk ilgiyle beklenen cop kamyonunun sesi duyuldugunda kosarak mutfaktan salona geldiginde "Denizcim cezali oldugun icin cop kamyonuna bakmak yok " dedim yumusak bir sesle. Anlamadi benim kuzum olayi, saskin bakislarla yuzume bakti . Ceza ne demek ? Cezali olmak ne demek ? Ne oluyor cezali olunca ? Peki ne olunca cezali olunuyor ? Anlamadi degil , ben anlatamadim cezanin ne oldugunu . "Masadaki tabagi bilerek yere atip kirmak kotu bir davranis , bunu yapmaman gerekir" gibi bir soz soylemedim ki cop kamyonunu ve kirilan tabak olayini ceza kavrami ile baglasin birbirine .

Hiç yorum yok: