4 Nisan 2006 Salı

Yenidogan Sariligi

Dogdugun gun odamiza cocuk doktoru gelip seni muayene etti. Icinde "Bilurubin " kelimesi gecen bir cumle kurdu . Once korktum , biluribinli dedigini zannederek . Sonra "yellowish" deyince anladim ki, yenidogan sariligi olmussun . Ayagindan kan alindi , fototerapiye gerek olmadigi , takip edilecegi soylendi . Icim rahatladi .
Hastanedeyken ;
Gobeginde bir alarm var , bu kattan disari cikarilamaman icin . Kolunda da bir bileklik, uzerinde bir numara yaziyor . Ayni numara benim ve babanin kolundaki bilekliklerde de yaziyor .Bebek odasina goturulmek icin alindiginda, bize teslim edilmek icin getirildiginde her defasinda ucumuzun bilekliklerindeki numaralar kontrol ediliyor .
Icinde durdugun bebek arabasinda mutlaka mavi bir pompa bulunuyor , bu pompa olmazsa olmaz . Kusarsan seni yan yatirip bogazini temizlemek icin sart .
Surekli hemsire gelip , ne kadar cis ve kaka yaptigini, ne kadar beslendigini kontrol ediyor , dosyana yaziyor .
Sariligin gozle ve vucuduna desgdirdikleri parmagin biraktigi izle kontrol ediliyor ve azaldigi soyleniyor . Buyuk olasilikla yarin taburcu olacagiz .
Yiyebilecegim gidalar restauranta bizden sorumlu olan hemsire tarafindan bildiriliyor ve menuden yaptigimiz secim uygun degilse hemsire ile konusup onay aliniyor .
Hergun mutlaka bir gynecolog bir obstetrition bir de cocuk doktoru gelip , bizi muayene ediyor ve bilgi veriyor .
Omzumdaki siddetli agri hala gecmedi ama azaldi .
Hastane koridorunda yurumemi soyledikleri icin yuruyorum . Hemsire deskinin yaninda bulunan tartida tartildim , 11 kilo gitmis . 52 kiloyum .

Hiç yorum yok: