31 Mayıs 2009 Pazar

Mayis 2009 Genel

Sabahlari uyandiginda hemen odakapimizin onune geliyor sonra da aralik olan kapiyi iterek actiktan sonra gelip yanimizda yatiyordun . Biz de sabah seninle uyanmaktan ve yeniden uyumaktan cook keyif aliyorduk . Bu ay uyandigin zaman kapimizin onune geliyorsun ama yine aralik olan kapimizi itip acmak yerine , kapinin onundeki haliya oturuyor ya da yatiyorsun . Bazen de kendi odandaki halinin uzerinde oturuyorsun . Mahmur bakislarinla , bacaklarini acip ordek gibi oyle sirin oturuyorsun ki .

Her aksam seninle uyumaktan buyuk keyif aliyorum . Bazen uyku saatin gectigi halde uyumak istemiyorsun . Uyku saatin gecince herseye itiraz edip aglayan bir cocuk oluyorsun . Uyku oncesi hazirliklarini tamamlamak icin sana ilgini cekecek bir oyun ya da yeni birseyler anlatmam gerekiyor . Seni tuvalate goturken basliyorum anlatmaya , dislerini fircalarken ve pijamani giydirirken devam ediyorum . En guzel bolumunu seni yatagina koydugum zaman anlatmaya basliyorum . Anlattigim sey , yeni bir olay ve yeni olayin icinde de yeni duydugun kelimelerle sevdigin objeler , terimler olursa ilgiyle dinliyorsun ve itiraz etmiyorsun . Bu ayin en sevdigin 2 olayi sunlar ;

"Bugun biz ofiste tikir tikir bilgisayarlarimizda calisirken , (burnumdan hizli hizli soluyarak ses cikariyorum ) bir ses duyduk . Yanimdaki arkadasima sordum , o da duydugunu soyledi ama biz kimseyi goremedik . Sonra ayni sesi bi daha duyunca bir baktik , karsimizda burnundan soluyan bir boga var . (burnumdan hizli hizli soluyarak ses efekti ile zenginlestiriyorum olayi) . Boga cok kizgin yani sinirli . Bir ayagini da yere surtuyor (elimle de yorgana surtuyorum) . Cok korktuk bogadan . Boganin kocama boynuzlari var . Sonra boga uzerimize dogru kosmaya baslayinca biz de korkup kacmaya basladik . Sonra ben hemen Iskule 'nin guvenlik gorevlilerini aradim , onlar geldiler ama bogayi yakalayamadilar , boga kacti ". Bu olay booyle uzuyor araya ,Ispanya , arena , matadorlar , kirmizi felan ekleniyor . Sonuc ; "bi daa anlat" ,"Boyaayi bi daa anlat" ve ertesi aksam da "hani sizin ofise gelen kizgin boyaayi anlatsanaa" :) .

Bu olaydaki yeni kelimeler ; Kizgin boga , boynuz , matador ve arena .
Sevdigin / ilgini ceken sey ; Annenin Iskulesi ve Guvenlik gorevlileri .

Ikinci olay ; Bidik Kedi

Bizim ofiste kocaman bi makina var . Ustunde resimler olan renkli ve isikli dugmeleri var . O dugmelere basinca takir tukur bi ses cikiyor sonra paat diye bi kutu meyve suyu cikiyor makinanin icinden . Iste o makinada meyve suyu kutulari bitince Ferhat abi geliyor . Ferhat abinin de kocaman iki tekerlekli bi arabasi var . O kocaman el arabasiyla meyve suyu kutularini tasiyor . Ferhat abi bugun de geldi ofise . Tam meyve sularini buyuk makinaya diziyordu bi ses duyduk "miyaav miyaav " Aradik aradik bulamadik . Sonra bi baktik Ferhat abinin elarabasindaki meyve suyu kutularinin arasinda minik bir kedicik var . Kedicigin adi Bidik . Yanlisla Ferhat abinin elarabasina girmis . Hemen guvenlik gorevlilerinin yanina gidip Bidik kedinin annesini anons ettirdik . Senin de olaya dahil olarak ev adresini soyledigin bir olay seklinde ..... uzayiip gidiyor . Ilk anlattigimda 4-5 defa dinledikten sonra uyudun . Sonraki gunlerde olay , Ferhat abinin buyuk cebinden cikan bidik kedi oldun . Bu ayin son on gunu her aksam ; yastigin altina saklanip " miyaam miyaam, ben bidik kediyim " dedin . ben de Bidik kedinin arkadasi Pirtik kedi olup seni aradim , bulamayinca guvenlik girevlilerine anons ettirdim . Sonra seni buldum kuyruklarimizi birbirine degdirerek ve "mirr miir" diyerek evlerimize gidip uyuduk . Sen mirr miirr derken burnunu da yuzume surup guluyorsun .

Aksamlari uyurken kulagima kisik sesle soyleyip sonrasinda da kikir kikir guldugun kelimeler ; Bu senin buldugun bir oyun aslinda ;
Pütütü Pütütü
Kitikit
Ti!
Sen gulerken ben de kikir kikir guluyorum . Gulmezsem "Sen niye gulmuyosun?" diye soruyorsun .

Maalesef simdiye kadar duzenlii yapmadigimiz dis fircalamayi duzenli hale getirdik . Her aksam yatmadan once dislerini fircaliyorsun . Daha once disini fircaladiktan sonra suyu iciyordun , artik agzini calkalamayi "tu" diye tukurmeyi ogrendin .

Kaka problemin yok her aksam yatmadan once boncuk ya da salkim kakalar yapiyorsun :) bazen biraz zorlanarak .

Burgu seklindeki doner kaydirakta yuzustu , dizustu kayiyorsun , cocuklari arkana takip "hadi yaris yapalim" diyorsun . Kaydiraga butun cocuklar kosarak cikiyorsunuz . Sonra sirasiyla arka arkaya oturuyorsunuz . En onde oturan kisi sol ayagini kaydiragin disina koyarak herkesin arka arkaya oturmasini bekliyor . Butun cocuklar boncuk gibi dizildikten sonra en ondeki cocuk ayagini kaydiragin icine aliyor ve hepiniz ayni anda kayiyorsunuz . Kayarken hepiniz kikir kikirsiniz . Senden buyuk cocular olmasina ragmen bazen en ondeki cocuk sen oluyorsun .

En sevdigin dizi Fark Var (yani Adanali) . Diziyi izlerken Ceza 'nin Fark Var adli sarkisinin calmasini bekliyosun heyecanla ve beklerken su ifadeleri kullaniyorsun ;
D: Fark Var calsin ben oyniycam simdi
D: Galiba Fak Var calicak ben dans edicem .

Dans etmen soyle ; Gulerek , buyuk bir keyifle hizla kosarak kapiya vuruyorsun , sonra hizla geri donup koltuga dogru kosup kendini koltugun uzerine tiyorsun . Sonra tekrar kapi , sonra tekrar koltuk ... Ya da bazen yerde buyuk bir daite cizerek hizli hizli kosuyorsun .

Bu ay izledigin bolumlerden birinde Fark var calmadi , 1 saat boyunca "Fark Var calmadi hala " diyerek bekledin .

Severek izledigin diger dizi de de bir degisiklik yok ; Arka Sokaklar isimli polisiye dizi . Dizi yi izlerken soyle yorumlarda bukunuyorsun ;
D: O da polis yeleki bi de tisortu giymis
D: Bak isik tutuyo abiler
D: Olucekler ama simdi
D: Bak Riza Baba (dizinin polis karakterlerinden) kurtaricak
D: Muzigin sesi yukseldi basliyo galiba operasyon, pat pat yapacaklar .

Yeni evimizin etrafi cok acik , cogu zaman cok ruzgarli . Bu yil ilkbahar gelemedi birturlu , hava hep serin , hep kapali , hep ruzgarli . Hava serin, ruzgar da cok olunca parkta oynayamiyorsun . Disari cikmak istediginde once camdan bakip sonra ;
D: Serin yok havada , bak sallanmiyo aaclar diyorsun .


Bu ay "bana dedi ki , dedim ki , ona hatirlattim" 'la baslayan cumleler kuruyorsun , sikayet ediyorsun .

(Kahvalti masasinda, tabakta kalan ve senin yemeyecegini sandigim son peynir parcasini yedigimde babana donerek ;)
D: Anne hepsini yedi , bana ayirmadi .
(Pencerenin acma koluna bagladigin harc kamyonu pompasi gorevi yapan ve ucuca eklenerek yaklasik 20 metre uzunluga ulasmis olan kurdeleleri kapiya baglamak icin cozmeye baslamistim ki baana donup ;)
D: Bak anne cozuyo ama
(Babanin cay bardagini gostererek ;)
D: Ondan dumanlar cikiyo dedikten sonra bana donup ;
D: Dedim ki babaya, ondan dumanlar cikiyo , sakin icme .
(Baban , islanan tshirtunu cikartmak isteyince bana donup ;)
D: Sonra cikaralim diyom simdi cikar diyoo .

Soru cumlelerin ;
D: Yanlis koymussun duz koymussun diye bakicam
D: Bakalim evin onunde buyuk tas var yook ?
D: Pipiye sorcam , cis var diye cis yok diye (Cevap genelde ; sordum yokmus :)

Karsi tarafa soru sorup onay / cevap bekledigin soru cumlelerin soyle ;
D: Dayii , biz parka cikiyoz sen de hazirlan , tamam ?
D: Annee , bana ofisteki boyaayi anlat , tamam ?
D: Anne sen miyavcik ol , tamam ?
D: Ben saklaniim , sen beni bul olar ?
D: Saklambac oynayalim , iyi olar ?

Giyecegin seylere sen karar veriyorsun . Benim giydiklerime ve takilarima da .
D:Yine benim sevmedigim tokayi takmissin ! Hep benim sevmedigim tokalari takiyosuun .
D: Siyaayi giyme , onu beyenmedim .
D: Bunu beyendim , bunu giy .
D: O corabi giymek istemiyom bunu giycem
D: Bunun kucuk yuvarlaklarini sevmiyom , buyuk yuvarlaklarini tak (kupelerim icin)

Parka cikinca keyifli keyifli gulerek soyle diyorsun ;
D: Essek sipalarima bakicam
D: Essek sipalarim nerde ?

Beraber oyun oynarken ya da uyumak icin yataktayken yeni kelimeler uretiyorsun sonra da bize bakip guluyorsun . Bazilari ;
Dıraka Mukurem
Tırrakkatsi

En sevdigin oyun bu ay da hirsiz yakalamak . Elinde pat pat , agir adimlarla uzun koridorda yururken "tikitikka tikitikka" diyorsun .

Sevdigin diger oyun da evde kapi arkasina saklanmak . Biz seni bulmak icin heryeri ariyoruz , yanindan geciyoruz ama seni gormuyoruz . Nasil mutlu oluyorsun seni goremedigimiz icin , nasil guzel ve mutlu bi mimik oluyor yuzunde , gorulmeye deger .

Harc dokmeye olan ilgin devam ediyor . Esofmaninin belindeki ipin bir ucunu cekerek ayagina kadar uzatiyorsun baglamak istersek ; "ben onunla harc dokuyoom" diyorsun . Perdenin ipi , hediye pakedi kurdelesi , cantamin uzun askisi bunlarin hepsi senin icin hala harc dokme pompasi :)

Uyku saatin geldigi zaman hemen uyumazsan bambaska bir Deniz oluyorsun .
Sana bakiyorsak ; Bakma bana !
Sana bisey anlatiyorsak ; Deme bana , oole deme bana
Seni opuyorsak ; Opucuunu geri al , opme beni , opucuunu geri al
Burnunu silersem ; Sumuumu geri koy yerine !
Otobus kapilarini acarsa ; Acmasin kapilarini , kaptsin , kaptasin istiyom !
Disarida kopek havlarsa ; Havlamasin , kopek havlamasin !
Eger uyku saatin gecmisse durum daha da vahim oluyor bazen ;
Bisikletini ya da bir sandalyeyi yere atip ;
Boole kalsin , boole kalmasini istiyom .

O zaman ne yapsak mutlu edemiyoruz seni . "Tamam kuzum bakmiyoruz , tamam pasam opmuyoruz diyoruz , bak huup diye geri aldik opucuumuzu , tamam yerine koydum sumuunu , kopek havlama bi daha , tamam pasam , tamam kuzum ...desek de faydasiz . Bu gibi durumlarda yeni ve enteresan bi hikaye ile dikkatini dagitip yataga goturuyorum . Hikayenin mantikli olmasi sart degil ilgini cekiyor olmasi onemli .

Cildin hassas oldugu icin hic islak mendil kullanmadik . Islak mendili kesfettin bu ay . Elinde mendil heryeri , bazen de kendini siliyorsun . Elinde mendil kendini silerken ;
D: Karabobreemi siliim (Karabobrek ; karaciger bobrek bilesimi:), Ben dayanamayip senin opunce
D: yaa opme ki orayi da siliim sonra op .

Bu ay Yigitler yeni evlerine tasiniyorlar . Asli ve Mukerrem tasinma ve evle ilgilendikleri icin Yigit 'i aksamlari bize birakiyorlar . Guzelce oynuyorsunuz . Yigit 'ten tufek ve olmek kavramlarini ogrendin . Pat pat 'a artik tüf tüf diyorsun . Tüf tüf 'un resmini cekip koymak istiyorum (firsat bulursam) . Yigit sana heyecanla ve hizli hizli "olucem , olucen, oldurcem, Ben10 saatini gosterek simdi donuscem" diye anlatinca sen , Ben10 ve donusumu bilmedigin icin (ki acikcasi bunu ben ve baban da anlayabilmis degiliz , baska bir hayal dunyasi bu) , bu durumu olucem ve olucen uzerine kurup olmek 'le ilgili soyle cumleler kuruyorsun oyun icinde ;
D: Once ben seni olucem sonra sen beni olucen , tamam ?
D: Ananemi olucem, gelicem sonra baska birini olucem, babannemi de olucem .

Hiç yorum yok: