30 Haziran 2009 Salı

Haziran 2009 Genel

Tekme atmayi ogrendin . Yolda yururken kaldirima , taslara, parkta kaydiragin merdivenlerine, evde duvarlara , kapilara hatta arkadaslarina ve bize heryere , herkese tekmeler atiyorsun . Bazen yolda yururken gordugun bir tasa tekme atmak icin duruyorsun , tekme attiktan sonra yurumeye devam ediyorsun .
Birara karsi komsunun senden 3 yas buyuk oglu Yusuf 'la oynarken Yusuf 'u t-shirtunden cekip yere yatirdin tekmeledin . Bu hareketi de izledigin yerli polisiye dizilerde gormus olmalisin . Aslinda arkadaslarina tekme atmak gibi bir davranisin yok . Boyle yaparsan arkadaslarin seninle oynamak istemez ki diye anlattim sana , cok mantikli bi cocuksun , bi daha yapmadin .

Bahceden ya da yurudugun yerlerden tas toplamayi cok seviyorsun . Bisikletinin onundeki kucuk sepetin icine surekli tas dolduruyorsun . Bazen topladigin taslari eve getirip "Deniz kiyisina gidince denize atariz" diyorsun biz de bir torbaya dolduruyoruz . Topladigin tas, bazen bir tugla parcasi bazen de bir beton parcasi olabiliyor . Bu ay icinde Atilla 'larla yaptigimiz tekne turuna da boyle taslarla doldurulmus bir poset dolusu tas goturmustuk ve sen bu taslari denize atip atip cok eglenmistin . Bazen gorup almak istedigin tas kocaman ve agir oluyor (kaldirimlara dosenen parke taslari gibi) , buna ragemen zorlana zorlana tasiyorsun o tasi .

Bu ay mama saatini degistirdin . Gece 12 ve sabah 06 'da ictigin 150cc devam sutunun saati bu ay ; gece 12 ve 03 olarak degisti . Engec 03:15 'de kalkip yanimiza geliyorsun . Mamani hazirliyorum, seni kucagima alip yatagina goturuyorum . Maman bitince birkac yudum da su icerdin bu ay mamanin uzerine su icmek istemiyorsun , kizip sulugu firlatiyorsun . Ama "mama kirintilari disine yapismasin , hadi kuzum / kedicik bikac yudum ic bakteriler disini kemirmesin " diyorum o zaman bir iki yudum iciyorsun .

Bu ay tanistigin her yeni kisiye , konustugun kerkese genelde soyledigin ilk cumle "ben cok hizli kosuyom , buyudum ben hic dusmuyom , ben cok hizli pedal ceviriyom , cok hizli bisiklet suruyom, ya da ben ben heryere tirmaniyom , yukseeye bile , tirmaniyom tirmaniyom dusmuyom" oluyor .

Tirmanmayi gelistirdin . Heryere tirmanmak istiyorsun . Agaca , kaydiraga , duvara , gardrobun uzerine . Duz yerlere tirmanamayinca "anne bana destek ver popomdan" diyerek destek istiyorsun .

Bisikletinle saga sola donmek ve park etmek gibi manevralari yapabiliyorsun , cok hizli pedal ceviriyorsun . Bacaklarin gucleniyor olmali ki hafif yokustan da cikabilmeye basladin .

Duydugun sarkilari aklinda kaldigi kadariyla soyluyorsun . Ya da sevdigin bir sarkiyi dinlerken sozu duyup arkadan hemen sen de soyluyorsun .

Ceza 'nin fark Var 'in dan baska bir sarkisini dinlemiyorsun . Bu ay yeni bir sarki daha dinlemeye basladin , yine Ceza 'dan "Plaka Yerli" .

En sevdigin arkadas Yigit , en sevdigin kisi Mukerrem .

Giydiklerimize yorumlarin devam ediyor . Babanin uzeri baskili t-shirtlerini cok seviyorsun. Babana ; "En sevdigim tisortu giymissiin" diyorsun bana da ne giyecegimi soyluyorsun ; "bugun pembe giy , uzerinde pembe yazani giy" .

Merak ettigin hersey icin "Bu nasil yapiliyo" ya da "Bu nasil calisiyo anlatsana" diyorsun .

En sevdigin meyve karpuz . Medis 'le markete gittiginizde "karpuz alalim" diye tutturuyorsun . Medis tasiyamam deyince"ben sana yardim ederim" diyorsun . Baban elinde kocaman karpuzla eve gelince "yasasiin karpuzz aldi babaa, cokk mutlu oldum , yasasiin" diye sevincten cildiriyorsun :) . Baban da karpuzun en tatli ve cekirdeksiz bolumunu sana ayiriyor "Bunlar Denizin" diyor :)

Medis 'le hergun parka cikiyorsunuz . Gecen yillarda ogleden once ya da aksam ciktiginizda bile 50+ gunes kremi surerdik sana . Bu yil sabah ve aksam gunesi varken surmuyoruz krem . Tenin cok azicik bronzlasti .

Keneden korkuyoruz . Hem de cok . Parka giderken ya ince bi penye esofman alti giyiyorsun ya da uzun dizalti bir sort . Eve gelince de kene kontrolu yapiyoruz .

Giysilerini gruplamaya basladin ; evdeyken bir esofman altini giydirmek istedigimde "O parka giderken giyiliyo, baska giydir " diyorsun . Ya da banyodan sonra pijamanin altini giydirmek istesem "O pijama. Yatarken giyiliyo, simdi degil" diyorsun .

Coraplarini cikartip "Ayaklarim hava alsin" diyorsun . Ilk defa bu yaz ciplak ayakla geziyorsun evde .

Banyo yapmayi cok seviyorsun , banyodan cikmak istemiyorsun .

Evde oynamayi en sevdigin oyun hala hirsiz yakalamak . Elindeki pat pat ya da yeni adiyla tuf tuf 'le hirsiz kovaliyorsun . Ama onceki aylar kadar sik oynamiyorsun . Sevdigin diger oyun da evde kapi arkasina saklanmak .

Tugi 'yle guzel zaman geciriyorsun .

Oyun oynarken bana da babana da "abicim surdalar , abi buradan gidelim ya da hey dostum " diye sesleniyorsun .

"Ama ne sooliim" le baslayan cumleler kuruyorsun . "Onlarin evi burasi ama ne sooliim , yesil abilerin evi neresi ?

"Saklambac oynayalim olar ?" , "Ben saklaniim sen de beni bul olar " ya da "Istersen saklambac oynayabiliiz" gibi onerilerde bulunmaya devam ediyorsun .

Hatirlatmalarda bulunuyorsun . "Neler var diye bakacaktin , unuttuun ?" , ""Disari cikacaktik , unuttuun ?" ya da "Hani cope atmaya gidecektin , unuttuun" .

icinde "yoksa" olan soru cumleleri aynen devam ; "Bak ne var orda , bocek yoksa bi tane sivrisinek ?"

"Baba cok hizli suruyo mu yoksa yavas suruyo mu soylesene" ya da "Oyle sey olur mu hic ?" gibi soru cumlelerinde mi / mu eklerini kullanmaya baladin .

Birsey konusurken ya da anlatirken , "Nee, ne! anlamadim !" diyorsun .

Sana oneride bulunman , alternatif uretmen icin oyun oynarken "bi fikrim var .... yapsak nasil olur " ya da "bu nasil fikir " seklinde sorular suyorum . Artik sen de "Anne bi fikrim var" ya da " nasil fikir" diye bana soruyorsun .
D: Anne bu veldiveni ac, ben tamir yapiim
H: Olur kuzum . Sen yemek yedin mi
D: Bi fikrim var , sen veldiveni acana kadar ben yemegimi yiyip geliim :)

Spidermen yani Orumcek Adam , sevdigin hero . Orumcek Adam baskili tshirt ve sortunu cok severek giyiyorsun . Babanin urettirdigi Orumcek Adam baskili tshirtunu giydigin ilk gun , basin onde , tshirtundeki Orumcekadam 'a bakarak yurudun :) , yemek yerken leke olmasin temizle dedin , oynarken kirismasin istedin .

Hiç yorum yok: