20 Kasım 2009 Cuma

Asi

Bugun asi oldun . Domuz Gribi asisi . Aylardir asi olunmali , hayir olunmamali diye ikiye bolundu tip dunyasi . Ustelik de sadece Turkiye 'de degil , hem Avrupa 'da hem Amerika 'daki doktorlar bolundu . Bazi yayinlarda bu virusun hic mutasyona ugramadigini dolayisi ile laboratuar ortaminda uretildigini okuduk . Bazi yayinlarda WHO 'nun yni Dunya Saglik Orgutu "nun kendini kurtarmak icin bir pandemi korkusu yarattigini okuduk . Bazi yayinlarda da asiyi ureten sirketlerin ilgili ekonomik degerleri ile ilgili yazilar okuduk . Gecen yil Turkiye'de 1 yil boyunca satilan grip asisi 2 milyon 400 bin , bu yil sadece Eylul ayinda satilan grip asisi 2 milyon 700 bin adet .
Basbakanimiz "Asi olmayacagim" dedi , Saglik Bakanimiz "Mutlaka asi olunmali" dedi . Tip bilgimize , pandemi , ajuvan ,civa, Gullian Bare Sendromu ve squalen eklendi . Bilir bilmez hep bunlari konusur olduk. Asilarin 4 faz calismasi bitmeden guvenli olmadigini ogrendik. Bu asinin 2.fazda kaldigini ogrendik . Sonra Saglik Bakanimizin cocuklairinin domuz gribi oldugunu ogrendik . Cocuklarinin asi olmama nedenini , "Cocuklarima asi icin sira gelmedi" diye acikladi ki Saglik Bakaninin cocuklari icin sira sozkonusu degil
Ben asi olmamak konusunda cok kararliydim . Konustugum ve gorusune inandigim , guvendigim tum doktorlar "Kesinlikle asi olmayacagim , onermiyorum" dedi . Ben de bu virusun saldirisina karsi hazirliklarimi yapmistim . Her aksam "Ugur abi -KBB doktorumuz- portakal suyu icmelisin demisti" diyerek portakal , greyfurt ve nar sikarak icine de 1 kasik cinko ekleyerek sana bir bardak icirmeye baslamistim . Buna ek olarak cinkoyu birakip Immuzinc yani beta glukan , cinko ve C vitamini surubu (2*5 mg) icirmeye baslamistim sana . Ayrica evdeki herkese en buyuk bardakla portakal greyfurt ve narsuyu servisi yapip , beta glukan haplari almistim . Yani hazirlikliydim , hazirdin . Bu virusun, kalp , akciger gibi ikincil bir hastaligi olanlarda olume neden olacagi soylenmisti cok sukur ki bizde boyle ikincil bir hastalik da yoktu virusun tetikleyecegi .
Ama ne oldu ? Bugun asi oldun . Neden mi ?
*Inandim ; Dr Serkan beyin "Nedensiz olum sebeplerinde artis var , ikincil hastaligi olmayan olum vakalari var ,3. faz calismalari da tamamlandi , ben asi oldum" sozune inandim .
*Guvendim ; Nurcan Ablanin "Kafamda soru isaretleri vardi ama artik yok , hastaligin klinik seyri cok hizli , evdeki herkesi Deniz de dahil mutlaka asilatmalisin" sozune guvendim.
*Soz dinledim ; Babanin sozunu dinledim . En basindan bu yana WHO 'ya ve "Asi olunmali" diyen doktorlara inanan babanin sozunu dinledim .
Dolayisi ile bugun asi oldun . Kafam karismisti . Kararsiz kalmaktansa birseye karar vermis olmak daha mi iyidir . Elbette , en kotu karar kararsizliktan iyidir demezler mi zaten . Evden cikarken bile babana "Sozunu dinliyorum , umarim dogru karardir" dedim . Asi olmana ragmen icime sinmedi bu asi olayi . Beni asi ile ilgili korkutan, kararsiz birakan neden , her yil yeni bir virusun cikacak olmasi ve her yil bir asi yaptirmaya ikna edilecek olmak ve yillarca yaptirilacak asilarin ileride belki bir hastalik ,belki bagisiklik sisteminde bir yorgunluga ya da baska bir seye sebep olur mu korkusu .

Asi olmaya gitmeden hemen once evdeki konusma ;
D: Anne ben de mi asi olucam ?
H: Evet kuzum sen de asi olacaksin
D: Asi kotu bisey mi ?
H: Hayir kuzum
D: Ama bana sadece benim doktorlarim asi yapabilir
H: Senin doktorlarin kim ?
D: Sirri dedem bi de Ugur Abi yapabilir .
H: Pasam , Ugur abi Hatice teyzenin yani Omer 'in annesinin yapabilecegini soyledi . (Masum bir yalan bu)
D: Neden Ugur abim yapmiyo ?
H: Cunku Ugur abin bugun izinliymis .

Asi yapilacak odada ;
Tugi , Medis ve babaanne asilanirken, doktora bakarak ve gulerek ;
D: Komik bu adam :)
S: Sssh ayiipp , soylenmez oyle
D: Yoo baba , edepsiz demedim komik dedim :)

Asi sonrasi ;
Aksam yatmadan once 1 olcek Pedifen icirdim sana , ates ya da agri olabilir diye . Asi, sende biraz huzursuzluk yapti . Anneanne ve babaannenin kollarinda hafif sislik ve agri oldu . Tugi de bir sikayet yok.

Baska bir not ; 3 hafta sonra bir doz daha olman gerekiyormus . Simedi icime , sinmedi .

Hiç yorum yok: