29 Haziran 2010 Salı

Aglamak

Aglamak , son gunlerde uzerine yogunlastigim bir konu . Aglamalarinin sebebini bulup , cozum urettim . Artik oyle cok aglamiyorsun . Ama sunu farkettim ki , aglamaya basladiginda artik dikkatini dagitmam /-iz cok zor oluyor . Ne soylesem, ne maymunluk yapsam faydasiz . O aglama moduna girdiginde aglamanin ivmesi artiyor ve sen de cikamiyorsun bu aglama krizinden . Halsiz dusene kadar,enerjin bitip sesin kisilana kadar agladigin oluyor . Hatta bir defasinda aglayip , halsiz dusup ,biraz uyumus ve sonrasinda uyanip kaldigin yerden devam etmissin . Bu aglamalarinin nedenini buldum , cozum urettim , artik o aglamalarin kalmadi ama aglarken kendini sakinlestirip susturamiyor olmana takili kaldim. Simdi ara ara birsey icin aglarken , “Denizcim aglamak istiyorsan aglayabilirsin ,sakinlesince konusalim “ diyorum sana .Ama seni yalniz da birakmiyorum,sana sarilip “Bak deriin deriin nefes alalim, iste boyle , sakinleseliim,sonra da guzel guzel aglamadan konusmaya devam edelim” felan diyorum . Ahh benim gozu yasli oglum , burnunu cekerek deriin bir nefes alan oglum. Sanirim boyle boyle aglarken , sakinlesmeyi de ogreneceksin .  Simdilik iyi gidiyor . Amacim seni aglatmamak degil . Tam tersi ihtiyac duydugunda , canin yandiginda, uzuldugunde aglaman ve sonrasinda kendini sakinlestirip aglamani bitirebilmen . Ihtiyac duydugunda aglayamamak kotu bir duygu . Bogazinda dugumler olmasi, aciyi travmayi,uzuntuyu kolay atlatamamak demek . Medis beni aglatmazdi hic , daha dogrusu aglamami istemezdi . Hep anlatirim kulak deldirme hikayemi . Cok canim acimisti da annemin “Aglama sakin “ bakisini gorup gik bile dememistim. Oysa ki ne olcak, aglasaydim, annem kizsaydi ben de bi daha aglasaydim .


Simdi pakta , bahcede, evde  “aglatma” elestirileri olacak ama ben hazirim.


Sezen Aksu ‘nun bu sarkisi sana

Aglamak Guzeldir ;


Ağlamak güzeldir  
Süzülürken yaşlar gözünden  
Sakın utanma  
Ağlamak öfke delice nefret  
Doruklarda aşk doyumsuz sevinç  
Kahreden keder kısaca hayat  
Ve nefesindir ve nefesindir  
Ağlamak şu geçici dünyada  
Herşeye rağmen varolmak demek  
Ağlamak yaşanan binlerce duygu  
İnsanca coşkunun güzel bir şeyidir  
Ağlamak senin kara dünyada  
Hala sevdiğin ve hissettiğin  
Tüm güzelligin ve çirkinliğinle  
Var olduğundur var olduğundur 




Nazim Hikmet ‘in bu siiri bana ;

Nasıl etmeli de ağlayabilmeli 
Farkına bile varmadan? 
Nasıl etmeli de ağlayabilmeli 
Ayıpsız, 
Aşikare, 
Yağmur misali? 

Neylersin alışkanlık 
İçin kan ağlarken yüzün güler 
Dikilitaş gibi dinelirsin yine. 
Yavrum, erişmek ne müşkülmüş meğer, 
Anneler gibi ağlamanın yiğitliğine?


Hiç yorum yok: