16 Haziran 2010 Çarşamba

Aglamalar

Melegim yine aglayarak birseyler isteme ve tutturma modunda .
Zavalli annem, yeter ki daha fazla aglamasin diye “aman, tamam , off , tamamm” diyor ve istedigini veriyor , yapiyor . Cunku anemin sabri , enerjisi artik sana yetmiyor .Annem sabah aksam duzenli olarak tansiyon ilaci iciyor .
Evrim , annemin komsusu , Ayca ‘nin annesi . Iyi birisi ama junk food deposu . Seni seviyor . Sana surekli olarak cips, danino, seker , cikolata aliyor . Her istedigini yapiyor . Gecen aksam saat sekizde sirf sen “hemen al, git bana dergi al, hemen almani istiyom” dedin diye usenmedi, kosa kosa gidip dergi aldi 500 metre uzaktaki marketten .
Oysa ki gecen aksam aramizda soyle bir konusma soyleydi ;
H: Denizcim bak bacaginda alerjilerin cikmaya baslamis
D: Anne ben Evvim ‘e cips zararli diyorum o da bana bisey olmaz diyo .
Bu diyalogda ne kadar dayanabilirsin , ne kadar karsi koyabilirsin ki? Aslinda tadi guzel olan cipslere hayir demen sasirtici olurdu .
Evrim sana cips verdiginde hapur hupur buyuk bi keyifle yiyorsun , sonra Tugi ‘den , benden, babandan da cips isiyorsun . Onceden “Cips cok zararli, icinde katki maddesi var , karacigerlerimiz yaglanir ,hasta oluruz” diyen ogulcanim artik neredeyse cipssiz gun gecirmiyor . Evrim’le konusup , bu gidise bir dur demek lazim.

Pedogoglar “Cocuklarin hangi evde , hangi kurallarin uygulandigini , neyin yapilip neyin yapilmayacagini bildiklerini” soyluyorlar . Yaziyorlar . Kimden neyi ne kadar isteyeceklerini ,anneannenin , dayinin , babanin , annenin sinirlarinin ne oldugunu bildiklerini de ekliyorlar . Otoriteden ,disiplinden hoslandiklarinin da altini ciziyorlar . Bunlari biliyor olabilirsin ama kaile aldigini sanmiyorum. Surekli sinirlari zorlamak ,otelemek istiyorsun . Annem de ya “off , tamam” diyor ya da “hayir!” diyor . Oysa ki anneme surekli ; “Cumleye hayir diyerek baslama”diyorum, “Neden hayir dedigini anlat , hayir demekle yapma demekle olmuyor nedenleriyle anlat” diyorum. “Agzindan cikan ilk kelime hayir olunca daha cok tepki verip agliyor, sonra da dayanamayip yapiyorsun hayir dedigin seyi , vs vs “ diyorum . Ama annem de ne yapsin , sabri kalmadi eskisi gibi . Ona da uzuluyorum , sana da . 

Hiç yorum yok: