22 Ocak 2011 Cumartesi

Aklıma Takılanlar ve Bademler

Aklıma takılan üç soruya cevap arıyorum ;
1. Pfapa tanısında Periyodik Ates ten olmazsa olmazlardan. Ama senin ateşlerin periyodik değil. Yazın hiç ateş olmuyor mesela . Bu durumda Pfapa dan bahsedilebilir mi ?
2. Hızlı test sonucu pozitif çıkmıştı . Yani bakteri enfeksiyonu . Prednol iğne, bakteri enfeksiyonunda da işe yarar mıydı ?
3. Eğer kültür sonucu negatif çıkarsa yani viral enfeksiyonsa ; Prednol iğne işe yarar mıydı ?
Bu sorularıma cevap bulmam ve ikna olmam lazım .
Sonuçta bademciklerin çok büyük . Dolayısı ile  -cik takısı senin bademlerin için pek uygun değil. Bu bademleri hangi doktor gördüyse "Aldırın kurtulun" öğüdünde bulundu bize . Dolayısı ile alınırsa rahat edebilirsin . Hastalıklarının da bademlerinden başladığı gözönünde bulundurulursa bademler yoksa hastalık da yok denilebilir . Yine dolayısı ile bu bademlerin alınması değil kafama takılan. Hangi sebeple alınacağını anlamaya ihtıyacım var . Yani gerçekten Pfapa tanısı için mi alınacak yoksa Bademcik Enfeksiyonlarının önüne geçmek için mi alınacak ?
Nurcan Ablayı aradım. Aklıma takılanları sordum . Pfapa hakkında bilgisi olmadığını , araştırıp bilgi vereceğini söyledi. Sonra aradı . Sorularımı sordum . İşte cevaplar ;
1. Pfapa tanısı koymak için periyodik ateş aranır.
2. Bakteri enfeksiyonu olsa idi Prednol işe yaramazdı hatta tablo daha da alevlenebilirdi .
3. Viral enfeksiyonlarda Prednol 'ün işe yarayadığı durumlar olabilir . Ama işe yaramayadabilirdi .
Bakalım kültür sonucu ne çıkacak .
24 Ocak 2011 Pazartesi saat 18:30 . Ugur Bey aradı. Kültür sonucu negatif . Konuşma ameliyatı planlamaya gelince ;
H: Uğur Bey, benim anlamadığım birşey var. Pfapa da periyodik ateşten bahsediliyor ama Deniz 'de 28 gün ya da 30 gün aralıklarla periyodik ateş olmuyor . Evet yüksek ateş ve birkaçgün sürüyor ama yazın hiç olmuyor . Bu hastalık Pfapa değil de başka birşey olsaydı sanki güvenim kırılacaktı .
U: Ama görüntü hep Beta olmasına rağmen testerde hiç pozitif yakalayamadık. Ateş hep çok yüksek . Ama isterseniz hemen opere etmeyelim. Bir sonrakiş ateş atağını bekleyelim , kortizon vs tekrar değerlendirelim .
H: Ben size güveniyorum , bu bademler her halukarda alınacaktı zaten, sekizinci aydan beri alınması gerektiğini duyuyoruz , adı Pfapa ya da Kronik Bademcik enfeksiyonu farketmez , alalım ama söylemek istediğim bademlerin alınması değil de başka bir şey olsaydı sanki o zaman karar veremeyecektim .

Hiç yorum yok: