25 Ocak 2011 Salı

Ameliyat Oncesi

Okulunu aradım . Okul Müdürünüz Hümeyra Hanım 'a ameliyat olacağonı ve pedagogla kısa da olsa görüşmek istediğimi söyledim . İşten çıkıp yetiştim . Pedagogunuz Gizem Hanım çok güleryüzlü , çok genç . Durumu kısaca anlatıp ameliyat olacağını , üç aşağı beş yukarı nasıl anlatacağımı bildiğimi ama bir de kendisi ile konuşmak istediğimi söyledim .
G: Herşeyi anlatmalısınız , neden bademciklerinin alınacağını diye başlayınca cümlesine
H: Ben alınacağını söylemedim, kaybetme korkusu olmasın diye, bademciklerinin tamir edileceğini , onarılacağını anlattım .
G: Böyle de söyleyebilirsiniz . Diş doktoruna gitti mi hiç ?
H: Evet
G: Diş doktoru dişine nasıl müdahale ettiyse öyle anlatabilirsiniz . Ama başına gelecekleri anlatın mutlaka . Mesela ameliyattan sonra ağrı olacak mı?
H: Muhtemelen olacaktır , nihayetınde bir operasyon .
G: Uyandığında ağrısı olacağını da söyleyin .
H: Hmm . Teşekkür ederim dedim ve ayrıldım . 
Çünkü Zeynep 'in annesinin sırasını almıştım hatta odada beraberdik ve on dakika gibi kısıtlı zamanda verimsiz bir konuşma olacak diye düşündüm . Öyle de oldu. Aslinda Gizem Hanım seni tanıyor , geçen hafta yaptığımız toplantıda seninle ilgili gözlemlerini anlatmıştı bana . Kısıtlı zamanda ne öğrenebilirdim o da ayrı bir konu .  Cevap aradığım sorular ;

Çocuğa ameliyat olacağı kaç gün öncesinden söylenmeli ?
Ameliyat hangi kelimelerle anlatılmalı ?
Tavsiyeleri olur mu ?
 
Hassasiyet gösterdiğim iki kelimeye hassasiyet göremedim. Birincisi "Ameliyatla bir organın alınması" ikincisi de "Uyumak ve Uyanmak" .  Ağrı ile uyanınca , uyumaya tepki gösterebilirsin . Zaten uyumayı sevmeyen bir çocuksun.
Bir çocuğu en iyi annesi tanıyabilir . Zaman olsaydı verimli bir konuşma olabilir miydi ? Sanmıyorum , Gizem Hanım çocukların akademik kariyeriyle başlamıştı kendi kariyerine . Oysa ki cevabını öğrenmek istediğim sorular akademik kariyerle ilgili değildi  .  
Uyumayı sevmeyen bir çocuksun ve sana "Uyuyacaksın , bademciklerin alınacak sonra uyanacaksın ve biraz ağrın olacak" desem ters teper . Ben şöyle anlatmak istiyorum  ;
"Koluna bir kelebek konacak, daha önce de konmuştu biliyorsun. O kelebekle sana bir ilaç verecekler , Uğur abin bademciklerini onarırken canın acımasın diye bayılacaksın . Uğur abinin işi bitince de ayılacaksın . Biraz ağrın olabilir ama bu ağrı senin dayanabileceğin kadar olacak" . Yani uyumak ve uyanmak yok . Bir organı aldırma, kaybetme korkusu yok . 
Gizem hanım henüz düşünmediğim birşeyi söyledi "Hangi aşamalarda yanında olacağınızı bilmeli " . 
Evet bunu atlamamalıyım .

Hiç yorum yok: