31 Mart 2009 Salı

Mart 2009 Genel

Pipetle ayran icmeyi cok seviyorsun . "Pipetle icmek istiyoom" diyerek bazen suyu da boyle iciyorsun.

"... nasil oluyoo, bana anlatsana " ya da "... nasil oldu soylesene" diyorsun .

Cumlelerinin sonuna "yaa" ekliyorsun . Aksam is cikisi ben geldigimde baban evde yoksa ya da gunduz baban ebdeyse ve ben telefon actiysam ; "Siz ikiniz niye bebalel gelmediniz ? Ben sizi cok ozlemistim . Ikinizi de yaa " diyorsun . Ya da duydugun bir ses icin "bu ses de nerden geliyo yaa" , ya da "brasi sogukmus yaa" gibi sonu "yaa" ile biten cumleler kuruyorsun .

Oyun oynarken sayi saymaya basladin ; "bir , uc , dokuz " :)

Herseyi degil ama bazi seyleri ornegin hidroelektrik santral ve uzay araci gibi buyuk ve sana gosteremeyecegim birsey oldugu zaman cizerek anlatiyorum . Sen de daha sonra merak ettigin seyler icin bana "cizerek anlat" diyorsun . Hem resim ciziyoruz hem de anlattiklarimi keyifle dinliyorsun .

Arabadayla yoldayiz , hem seni oyalamak hem de tarif etmeyi ogretmek icin babani da oyuna dahil edip soyle bir oyun oynuyoruz .
Elini ellerimin icine alip ;
H: Benim elimin icinde yumusacik bir sey var . Parmaklari var . Sicacik . Cok guzel . Hadi tahmin et bakalim
S: Deniz 'in ayaklari vaar
H: Hayiir , bu kucuk ama guzel parmaklarla kasik tutup yemek yiyebiliyor , resim cizebiliyor .
S: Bulduum , Deniz ' in elleri vaar .
Dediginde sevincle ciglik atip "bi daaa" diyorsun .


Deniz kac yasindasin
uc yasindayindayim .

bu ay yeni soyledigin kelime
iizemek - eldiven
Mınıkıt - Pat pat 'in horozunu simgeliyor .
höpüker- helikopter (daha once höpü diyordun)
mınıtık ve çıkıtıka çıkıtıka (mınıtık bazen pat pat 'i bazen de pat pat 'in horozonu ifade ediyor , çıkıtıka çıkıtıka da elinde mınıtık 'la hirsiz kovalarken soyledigin kelime

soyleyisini degistirmedigin kelimeler ;
bebalel - beraber
degal - kadar
kipat - kitap
çubuker - çubuk kraker
opolüs - otobüs
masanak - basamak

En cok oynadigin oyun , hirsiz yakalamak . Hirsz yakalarken sen polis oluyorsun . Babana "abicim burdan , abicim burda olabilirler " ya da "45-40 abicim cevap ver " diyorsun . Benle oynarken "komserim" diyorsun . Hizla kosarken "yere yatalim " diyerek siper aliyorsun .

Balik alerjin haric bildigimiz tum alerjilerin (sut proteini , sut , kuruyemis ,ceviz , yumurta , kakao , deniz urunleri, pekmez ) gecti . Alerji yapan besinleri sana vermiyoruz , sen de kesinlikle istemiyorsun . Ornegin ceviz ve yumurtayi aylarca yedirmedik sana , bigun ceviz yemek istedigini soyledin ve alerji yapmadigini gorduk . Ayni sey yumurta icin de oldu. Bu ay icin de de sut icmekistedigini soyledin ve yarim cay bardagi ictin . Sonuc guzel , dokuntu yok . Zamanini bildigine inaniyorum . Cunku sut icmek istedigini soyledigin gunden birkac hafta once su ile seyrelterek 1/4 cay bardagi kadar icmis ve vucudunda hafif dokuntulerin olmustu. Balik icin henuz boyle bir istegin yok , o nedenle yedirmeyi denemek istemiyorum .

Uyku saatin geldiginde surekli bir itiraz durumundasin ve agresif oluyorsun . ".. yapmak istemiyom" diyerek mizirdaniyorsun "tamam yapma kuzum" diyorum "yapmak istemiyom , yapmiycam" diyerek aglamaya basliyorsun . Bazen kendine ya da cevrendekilere vurarak ya da tirmalayarak zarar veriyorsun . Ama zannetme ki seni zorla uyutuyoruz . Sen uyku saatin gelince huzursuzlanip mizirdaniyor ve agresiflesiyorsun .

Bu ay emzik konusunda bir celiski icindesin . Hem emzige duskunlugun artti . Hem de birakmak istiyorsun , "memeyi istemiyom" diyerek firlatip atiyorsun . Sadece uyurken aradigin emzigi artik gun icinde oynarken ya da canin sıkılırsa ya da televizyonda birsey izlerken de istiyorsun . Bazen "ben buyudum artik , memeyi istemiyom" diyorsun , uyku saatin gelince yada yukarida yazdigim durumlarda "mememi ver , mememi istiyom, daha buyumedim " diyorsun .

Parfum surmeyi cok seviyorsun . Baby Cologne suruyorum , cok hosuna gidiyor . "Kokla bak ! parfum surdum , cok guzel koktum " diyorsun .

Izledigin dizilerde muzigin sesi ve hizi yukselince "simdi biticek, muzik hizlandi" diyerek bunu cozmus olman eni sasirtti acikcasi .Asli ceza 'ya ait "Seninle benim aramda fark var , iyiyle koyu arasinda irice bi fark var " diye devam eden sarkiyi vtr 'sinde "Adanali macera devam ediyor" derken Fark var ' i da jenerikte calan Adanali dizisini merakla izliyorsun . Aslinda diziyi Fark var calarken izliyorsun . Dizinin kalan kisminda birseylerle oyalanip bekliyorsun . Eger 5-10 dakika bu muzigi duymazsan "Adanali fark var 'i soylemiyorlar" diyorsun .

Bu ay yemek yeme performanson pek iyi degil . Sabah kahvaltisinda tulum peyniri ve bazen bir iki lokma bal yedikten sonra oglen azicik corba iciyorsun . Ogle aksam arasinda acikmis oldugun zaman "karnim birseyler istiyo" diyorsun . Bu ay hic et yemedin . Yemegin icindeki parca eti ya da kiymayi agzinda farkedip hemen tukuruyorsun . Bu ay en severek yedigin , yemek istedigin yiyecek ; durum (yani gozleme) , en sevdigin icecek de ayran .

"Kedicigin karni acikmis, ordek susamis, kopekcik uyusun " diyerek oyuncak hayvanlarin da ihtiyaclarini gideriyorsun .

Hiç yorum yok: