15 Temmuz 2010 Perşembe

Tuhaf Anneler

Yenikapi Bandirma feribotundayiz . Cok heyecanlisin . Ozlem bitiyor , babayla bulusacagiz . Icin icine sigmiyor . Feribota girer girmez oyun alanini gorup oraya gitmek istedin. Uyku saatin gelip gecmesine ragmen , uyuyamadin heyecandan , ben de zorlamadimseni , kucagimdan inip oyun alaninda oynamaya basladin .

Feribotun icinde ,  6 m2 lik oyun alani ; uce bolunmus , 2 si ev gorunumlu, catisi ve pencereleri var . Tavan yuksekligi 1 bucuk metre . ucuncu bolum oyun alanina giris cikis bolumu . Oyun alaninin etrafinda anne babalarin oturmasi icin koltuklar var . 6 m2 ‘lik oyun alannda , 12 tane 3-5 yas grubu cocuk ve 5 tane anne , anneanne, babaanne var . Kimi yemek yedirmeye calisiyor ; cocuk yemek istemezse , ya zorluyor ya “oyun oynamana izin vermiyorum , hemen cik” diye tehdit ediyor . Kimisi rusvet veriyor , bu kolayi icmek istiyorsan bu tostu bitirmelisin “ diyor. Kimisi emir veriyor “ Hadi Dilara ablayla oyna !”  cocuk “Oynamiycam” derse anne fena halde kiziyor . Hele biri 7-8 yasinda biri de 3-4 yasinda olan 2 kardes ya da kuzen vardi ki uzuldum cocuklarin drumuna . Kadinlar , cocuklarin kimseyle oynamasina izin vermediler . Tepelerinde dilikip , elleme, oynama , dokunma , uzak dur , nasil da izole ettiler cocuklari . 6 m2 ‘lik hap kadar alanda bir an cocugunu goremeyip panikle ayaga kalkan, cocugunu korkulu bakislarla arayan bile vardi .Pes dedim . Bir de beni “Ne rahat kadin, cocuguna sahip ciksa , uyarsa” bakislari ile taciz ederken seni de “Ne yaramaz , ayy simdi dusecek, bizimkilere de kotu ornek oluyor “ bakislari ile rahatsiz eden, uyarmak hatta kizmak isteyen anneler vardi . Hic aldirmadim bu bakislara ,prim vermedim. Durusum boyle olunca kimse de gelip seni uyaramadi . Gonlunce oynadin , indin ciktin , korkuluklardan tirmanip tavana elledin , cok eglendin . Cok da iyi ettin .
En iyiyi en dogruyu ben bilirimden degildi bu durusum ama 6 m2 ‘lik kapali alanda cocuk kaybolmaz, 50-60 cm yukseklige ciksa bisey olmaz diye dusunmemdendi . Seni taniyorum ben ,nereye kadar tirmanabilecegini iyi biliyorum, neden engel olayim ki ? Diger cocuklara da kotu ornek oldugunu sanmiyorum ayrica . Parklardaki kaydirak ve merdivenlerden bile alcak tirmandigin korkuluk . 4 yasindaki cocuguyla kaydiraga cikan , cocugunu tehdit eden , birseyler yapmasi icin zorlayan , turlu turlu tuhafliklari olan bir anne olmak istemiyorum ki ben. Engel olmadim eglenmene , firsat vermedim seni uyarmalarina . Seni uzaktan izledim , 2 saatlik yolculugu diledigin gibi oynayip, keyifle gecirdin . 

Hiç yorum yok: