15 Ekim 2009 Perşembe

Para

Birkac gundur para istiyorsun , parayla oynuyorsun . Medis , daralmis . N'apsin vermis eline parayi . Vermese kiyameti koparacaksin yine . Hem odu kopuyor bagira bagira aglayacaksin diye . Hem cok uzuluyor boylesi aglayip bosyere gozyasi dokmene . Hem de cok caresiz kaliyor seni kandirip , ilgini cekemedigi icin . Gerci sen bagira bagira aglamaya basladiginda hepimizin icin gecerli bu . Korkuyoruz ve uzuluyoruz . Ben de dun degil onceki aksam sana , parayla oynanmayacagini , cocuklarin elinde para bulunmasinin dogru olmadigini , hatta tehlikeli bile olabilecegini , disaridaki kotu niyetli insanlarin elinden parayi almak icin sana zarar verebilecegini felan anlattim ama ne care . Sen bagira bagira aglamaya baslamistin  , sonra da bi sekilde ilgini dagitip seni susturabilmistik . Dun sabaha karsi saat dortte yataginda ıııh ! , ıııh ! diye baslayan öncü aglama seslerini duyunca yanina geldim . Opup kucagima almak istedigimde coktan baslamistin aglamaya . Normal zamanda gun icinde bile seni aglarken susturmak zorken sabahin dordunde susturmak daha da zor . Cunku disarida , hareket yok , camdan bakip kus , kopek , kepce , insan gormek , ilginc bi olay yakalamak imkansiz . On - onbes dakika agladiktan sonra , cok da uykun oldugu icin nispeten kolay oldu ilgini cekebilem . Normal zamanda bu sure cok uzun olabiliyor maalesef . Biberon mamasi hazirlayip getireyim , calklayalim , kopuk kopuk olsun dedim . Tamam dedin sakince . Hemen getirdim , salladik , kopurttuk , sonra ictin afiyetle . Sonra hicbisey olmamais gibi arkani donup uyudun . Sabah babanla telefonda konusuyorum ;
S: Aglayarak uyandi , keyifsiz kalkti . Ama derdini ogrendim .
H: Neymis kuzumun derdi ?
S: Para istiyor . Renkli fotokopi ile cogaltip birkactane getirirsen iyi olur . Soz verdim aksama getiricem diye .
Caresiz tamam dedim . Aslinda istemedim , ama baban sozvermis bikere .

Dun de , ofiste renkli fotokopi olmadigi , scanner calismadigi icin , internette buldugum orjinal boyutlu para resimlerinin renkli ciktilarini alip yapistirmis , aksam da eve getirip babana vermistim . Dun para istemedigin icin de konuyu hic acmamis ve sana vermemistik .

Bu aksam ;
D: ben uzun para istiyom . Baba bana uzun para versene . (Uzun para = kagit para)

Baban gonul rahatligiyla cebinden cikardigi bes lira ve on lirayi kendinden emin uzatti sana . Ikimizde tepkini izliyoruz sana caktirmadan .

Elindeki paralara bakip ;
D: Baba bunlar gercek para mi ?

Babanla biz birbirimize yemedi bak bakisi attik . Gulmemek icin zor tuttuk kendimiz , gulsek madara olucaz sana .
Sen devam ettin;

D: Hımm, baba ben gercek para istemiyom ki .

Biz babanla gelmeyelim oyuna bakisi atip gulumsedik . Cunku ikimizde biliyoruz , "bunlar gercek para degil zaten" gibi bir cumle kursak "gercek para istiyom" diye tutturacaksin ve aglmaya baslayacaksin . Kabus geri gelecek . Birsey demedik ve sen de ustelemedin . Ama gercek para olduguna da inanmadin .

D: Baba , bu paralar neden obur paralar gibi kattanmiyo ?  (Benim urettigim paralarin rengi ve buyuklugu ayni ama kalin ve sert .Cunku paranin onyuzu ve arka yuzu tekresim olduguicin kesip yapistirdim . Iki kat kagit ve icine yapistirici girince sert ve kalin oldu maalesef) .

Hiç yorum yok: