30 Ekim 2009 Cuma

Sorun , ABC ve Cozum

Bu ayın en güzel gelişimi ; hı.a.aa diye ağlamayı neredeyse bırakmış olman .

Samsun Amasya tatili dönüşünde , hergün , günde birkaç defa hı.a.aa diye ağlayan oğulcanım bu ayın ikinci yarisini daha az ağlayarak geçirdi . Ama ağlamak derken öyle birkaç dakika değil . Ağlama , bazen yarım saat bazen yarım saatten uzun süren , kendini yerlere atarak , ne için ağladığını unutarak ağlamak . Hertürlü susturma ve dikkat dağıtma girişiminde ivmesi daha da artan bir ağlama . Seni kendine bırakmayı ve sakinleşmeni beklediğimizde de devam eden bir ağlama . Sen ağlarken bizim içimizi acıtan , çaresiz bekleten bir ağlama . Akşam geldiğimde "Anne ben bugün ağladım" dediğinde daha da üzüldüğüm bu ağlamaların nihayet son buldu . Neden böyle ağladığını anlayamadigimdan ve çözüm üretemediğimden pedagog yardımı almayı düşündüm . Ama birturlu firsat bulup gidemedim / dik . Okumaya da daha fazla zaman ayirip , dikkatimi toplayinca , bu aglama sorunu masaya , Tracy 'nin ABC 'si ile yatmis oldu ;

A. Antecedent. Bu aglama olayindan onceki degisimler , bu soruna sebep olan etkenler .
Oncelikle hangi zamanlarda , hangi durumlarda agladigini , aglamadigin zamanlardaki davranislarini ve bizimle , arkadaslarinla olan iliskilerini gozlemledim .

Sorularim ; Bu aglamalar bizim bilmeden yaptigimiz ve seni uzen bir sebebe mi dayali ? Seni rahatsiz eden, korkutan bir durum mu var ? Dikkat cekmek icin mi yapiyorsun ya da neden dikkat cekmek istiyorsun ?
Cevaplarim ; Ogulcanimin hayatinda hizli degisimler var . Ilk defa bizden ayri 18 gun geciriyor . Samsun - Amasya tatili boyunca bizden ayriydi . E dogal olarak da ozledi . Keyifli zaman geciriyor olmasina ragmen ozlem ogulcanimi hircinlastirdi . Bir de ozlemine USYE eklenince hircinligi aglama ile birlesmis olmali . Bizden uzakta olan ogulcanim aglamasin diye onune cipsler , oyuncaklar sunulmus . Aglayarak bisey yapamayacagini , alamayacagini bilen ogulcanim , boylece aglayarak istedigini aldirmanin , yaptirmanin gucunu gormus , bu gucun sihrine kapilmis .

B: Behaviour: Davranis tarzi . Yani "hı.a.aa" diye bagira bagira aglama .
Bizim icin sorun haline gelen davranis ; artan bir ivme ile "hı.a.aa" diye bagira bagira aglama ve kendini yerlere atma . Aglama genellikle Medis 'in evindeyken daha fazla . Aksam eve geldigimde "anne ben bugun agladim" diyerek de dikkat cekmek istiyorsun . Ve sanirim Medis 'in ve cevresindekilerin (teyzelerimin ve kuzenlerimin ) "uzulmesin" diye ikramlarda bulunmalari, kural koymamalari. Senin de bu boslugu degerlendirmen , ve bu davranislarini burada da devam ettirmek istemen . Medis 'in Istanbul 'a donusuyle otoriteye daha dogrusu kurallara donusunu kabul etmek istemiyor olman . Ve daha da onemlisi , Medis 'in evinde mutlu degilsin . Sebep ; siz tatildeyken , Medis 'in evini Beylukduzu 'nden Halkali 'ya tasimis olmam. Tatil donusunde yeni bir eve gelmis olman , bu evi pek benimsememis olman . Medis 'in , evini yerlestirmek icin tum zamanini evde geciriyor olmasi . Senin kendi evini , odani , oyuncaklarini ve parktaki arkadaslarini ozlemis olman fakat tatil bitmesine ragmen bu ozleminin giderilememis olmasi .

C: Conclusion: Cozum
Bizimle olmadigin zamanlarda yani hafta icinde Medis 'in evinde degil kendi evinde kalman , bizim evimizde , kendi odanda oyuncaklarinla , boyalarinla ve hamurlarinla daha fazla zaman gecirmen . Bizim sitenin parkinda oynaman . Medis 'ten evinin islerini biraz askiya almasini ve bizim evimizde daha fazla fazla kalmasini istedim .

Sonuc; Birkac hafta icinde kendi evin , kendi odan , kendi parkin , arkadaslarinla ozleminin giderilmesi , oglene kadar babanla dolu dolu zaman gecirmen , ogle uykularini kendi yataginda uyuman sana cok iyi geldi . Aglamalarin cok azaldi . Bisure sonra sifira yakin olacagina inaniyorum . Boylece sen mutlu , biz mutlu .

Bir de kendim icin ozelestiri ; Herzaman seni gozlemleyen , kriz oncesini farkedip turlu tiyatrolarla krize engel olan ben, bu defa cok fena cuvalladim . Gunlerce devam eden aglamalarin icin "neden agladigini anlamiyorum kuzum" diyerek zaman kaybettim . Yorgunlugum , yogunlugum , isyerindeki keyifsizligim kisacasi dikkatsizligimle mutsuz olmana sebep oldum . Ozur .

Bu sorunu masaya yatirip ABC 'sini irdelerken , hı.a.aa aglamalarina ek olarak , dikkat cekmek icin yaptigin davranislarini (tirnak kopartma, dis gicirdatma, nefesini icine cekip tuhaf sesler cikartma) da biraktin .

Iki ay onceki gibi mutlu ve huzurlu ogulcanim icin bir gelisme de oglen ve aksam uykularini artik kendi kendine uyuyor olmasi . Aslinda ben aksamlari seninle uyumaktan hic ama hic sikayetci degilim ama gelisimin icin boyle olmasi gerkiyor mus .

Hiç yorum yok: