21 Mayıs 2010 Cuma

Agrilar icin Doktordayiz

Sesinin rengi degisti. Atesin yok , huzursuzluk yok. Ama bademciklerin kirmizi , burnun akmiyor ancak sag tarafinin icinden bir parca yesil sumuk cikti . Bacaklarindaki agrilar icin bugun doctor randevumuz vardi , Ugur beyden de randevu aldim . Ogleden sonra okula geldim,uyuyordun , biraz bekledim, uyandiginda yemek saati gelmisti, birazcik karpuz yedin . Sonra ogretmenlerinden izin alip ciktik . Ilk randevumuz , International Yesilkoy ‘de Cocuk hastaliklari uzmani Esra Kotan ile . Artik Sirri dedeye gitmiyoruz . Esra Hanim’la ilk randevumuz . Cok ciddi bir yuzu var ,pek tebessumu yok. Sorularini keskin bir sestonu ile soruyor .
Esra Hanim ,iceri girer girmez gozlerindeki kizarikligi farketti ;
E: Gozleri kirmizi ,agladi mi
H: Iki uc hafta once bir enfeksiyon vardi gozunde, yesil capaklar olusmustu ,kirpikleri yapismisti , Gentagut damlattik birkac gun . Sanirim yineliyor .
E: Evet bakariz simdi gozlerine de .
D: Deniz ‘in ne sikayeti var ?
H: Deniz gece uykusundan aglayarak uyaniyor , bacaklarinin agridigini soyluyor .
E: Ne zamandir var bu agrilar ?
H: Yaklasik 1.5 aydir
H: Her gece agrimiyor , bacaklarina ve ayaklarina masaj yapinca sakinlesiyor , tekrar uykuya daliyor .
E: Deniz cok hareketli , hoplayan ,ziplayan ,kosan bircocuk mu ?
H: Evet , tirmanmayi,atlamayi, ziplamayi seven bir cocuk . Ama normalin ustunde hareketli ya da duz duvara tirmanan bir cocuk degil.
E: Gel bakalim , arka taraftaki yataga cik bakalim .
Odanin arka tarafindaki muayene yatagina ciktin ,ben de ustundekileri cikarttim. Esra Hanim , tepeden tirnaga muayene etti seni . Coraplarini cikartip ayaklarina bile bakti . Esra Hanim seni muayene ederken ; ”Napiyo yaa , gidikkaniyom “ deyip guldun ,keyfin yerindeydi .
Bademciklerini buyuk ve kizarmis buldu , uzerindeki beyaz benekler oldugunu soyledi . Ardindan kendi masasina gecti. Ben de seni giydirip masanin onundeki sandalyeye oturdum.
E: Bu agrilar buyume agrilari ya da romatizma olabilir diye dusunuyorum , hicbir bulguya rastlamadim ama losemi bile olabilir . Birsey atlamayalim , kan testi isteyecegim dedi .
(Benim de istedigim buydu zaten . Genel bir muayene yapilsin , kan degerlerine bakilsin istiyordum . Iyi oldu) .
E: Bademcikleri cok buyuk, KBB doktoru gordu mu hic ?
H: Evet , Ugur bey takip ediyor ,sizden sonra da Ugur beyde randevumuz var
E: Hmm, Ugur takip ediyorsa tamam o zaman . Ben bogaz kulturu de istedim, antibiyotik vermeyecegim hemen , kultur sonucuna gore konusuruz . Ugur Bey bu bademciklere mudahale etmeyi dusunuyor mu ?
H: Hayir dusunmuyor . bademcikleri hep buyuk ama gece horlamiyor , sadece USYE gecirdiginde hirilti oluyor bazen .
E: Ugur Bey de bademciklerindeki beyaz beneklere baksin , sonra bana tekrar ugrayin .
Laboratuara gittik , ben damarinin bulunmasini,sonrasinda da kan alinmasinin zor oldugunu , en tecrubeli kimse onun denemesini isterken ,sen kan vermek icin koltuga oturmustun . Sag kolundakidamari bulamadilar ,sol kolundakini buldular . Kolaylik olmasi icin koltugumuzu degistirdik .Koluna turnpike baglanirken “bu yesilmis ,oburu maviydi , hic acimiyo ki zaten ” derken guluyordun . Bana seni nasil tutacagimi gosterdiler , tuttum. Ilk denemede damara girip ,kelebegi yerlestirdiler . Gik demedin ,kolunu oynatmadin . Cok sakindin . Ben bile iki gun once kan verirken inceden bir “ahh” demistim. Canim oglum ,cok cesurdun . Dorduncu tupun dolmasi zor olunca kan akmasi icin kolunu siktiklarnda biraz canin acidi dogal olarak . Hepsi bittiginde iceriden gelen iki hemsire ,senden kan alinmis olmasina inanamadilar “Hic ses duymadik” dediler . canim oglum sesini cikarmadi ki duysunlar sesini . Bogaz kulturu aldirmayi hic sevmiyorsun , agzina muayene cubugu ya da kultur cubugu girince oguruyorsun cunku . Biraz zor oldu ama aldilar kulturu . Sonuc ne cikacak bakalim ?
Laboratuardan sonra Ugur abinin odasindayiz . Uc gun once kendi cigerlerimdeki yanma icin geldigimde karsilasmistik Ugur abiyle , sen de kucagina cikip sarilmistin . Ben de "Bir iki gune kadar size gelicez gibi gorunuyor" demistim. Odaya girer girmez “Geldik iste burdayiz” dedim . Esra Hanimin soylediklerini aktardim. Ugur bey de bogaz kulturu cikmadan antibiyotik baslamayin dedi , beyaz benekleri de pek onemsemedi , daha once bu tablo ile alinan kulturlerinde normal flora bakterisi ciktigini, buyuk olasilikla bu defa da oyle cikacagini soyledi . Mudahale etmeyi dusunmedigini de ekledi :) . Aksam yatarken yarim olcek Zyrtec surup onerdi .
Esra Hanima tekrar ugradik . Gozun icin Tobrex damla verdi , her iki goze gunde 3 defa 1 ‘er damla , 5 ile7 gun damlatilacak dedi . Zyrtec icebilir dedi . Cikacak kan sonuclarini konusmak icin yarin tel ile aramami istedi .
Tam hastaneden cikacakken hemsireler durdurdu bizi . Bir tup daha kan almak gerekiyor ,birinde pihti varmis dediler .Eyvah dedim icimden , ikinci de biraz agladin , daha cok acidi canin ,daha zor akti bu defa kan . Neyse oldugu kadar dediler , ciktik . Bi dolu seker hediye ettiler sana .
Hastaneden cikip ve geldik . Annem merak ettigi icin sordu . Tam kan alindi diyecekken ;
D: Ya Anne anlatmaa ,ben anlaticaktim
H: Tamam melegim sen anlat .
Kollarini gosterdin , bantlarini gosterdin , kan cektiler , biraz acidi dedin .
Baban gelince de , kollarini gosterdin hemen , kan aldilar bak, biraz acidi dedin .

Ozetle ;

Gece seni uyandiran agrilar icin ; kan verildi , sonuclari bekliyoruz .
Gozlerindeki kizariklik icin ; Tobrex Goz damlasi ,her iki goze gunde 3 defa 1 'er damla , 5- 7 gun damlatilacak .
Bogazindaki kizariklik ve Bademciklteki beyaz lekeler icin ;Kultur sonucu beklenecek, viral enfeksiyon gibi gorunuyor , Aksam 1/2 olcek Zyrtec .

Neden Sirri dedeye gitmiyoruz artik? (Ilgili linkin son paragrafinda yaziyor) .
Cunku Sirri bey , bizi hasta olarak degil 250 TL olarak goruyor . Ne sikayetlerimizi dinliyor , ne de hastalik hakkinda bilgi veriyor. Birkac hafta once sag gozundeki enfeksiyon icin goturdugumde , hicbirsey sormadan bir damla yazmisti . Neden olmustur soruma cevap vermemis , uc dort gun sonra gelin bakalim demisti . Ne damlayi kac gun kullanacagimizi soyledi ne de her iki goze damlatmamiz gerektigini. Bizimle ilgilenmeyip gelen maillerini kontrol etmisti . Ben "Geceleri bacaklari agriyor , aglayarak uyaniyor" dedigimde de hicbirsey sormadan basindan savarcasina "Buyume agrisidir , romatizma oldugunu sanmiyorum"cevabi vermisti . Neye dayanarak bu yorumu yapti bilmiyorum. Ne bacaklarina bakti, ne ayaklarina , ne de bir soru sordu . Tek kelimeyle basindan savdi bizi. Bizim istedigimiz hastaligi tedavi etmek,sorularimiza cevap almak , Sirri beyin derdi para almak . Para vermek gercekten bisey degil de bastan savilmak kotu bi duygu . Zaten daha onceki kabizlik problemi icin de bizi oyalamis, ilgisizliginden tedavi edememis , yanlis yonlendirmis ve en fazla 6 ay icmen gereken ilaci (Duphalac) 1 yil icirmisti sana . Sirri dede artik yok bizim icin .

Hiç yorum yok: