26 Nisan 2009 Pazar

Atesli bir gun

Cuma aksami Atilla aradi , Cumartesi bizi davet etti . Sen de Atilla ve Atilla (Sertac) 'i cok ozledigin icin sevinerek kabul ettik. Sertac 'in Antalya 'daki yigeni Yalim da gelmis . Senden yaklasik 1 yas buyuk . Senin gibi , kikilak ve agir is makinalarini cok seviyor . Daha sonra Cumartesi gunku programi pazar sabah kahvalti olarak degistirdik . Kedileri de sevicem diyorsun .
Bugun aksamustu babanla sahile yuruyuse gittiniz ve biraz usumussun , eve geldikten birkac saat sonra hafif atesin vardi . Baban, sahilde yuruyus yaparken usumeye basladigini ve atesinin sebebinin ruzgar carpmasi oldugunu dusunuyor . Aksam seni uyutmadan hemen once Ibufen atesdusurucu icirdim sana . Sen uyuduktan sonra da cantani hazirladim . Gece saat 2 'de ben yatarken atesine baktim , yoktu . Saat sabah 4 . Alev alev yaniyorsun . Atesin 41.1 . Yuzun ve kulaklarin kirmizi , vucudun pespembe . Titriyorsun , kalbin hizla atiyor , nabzin 150 . Sogukkanliyim , panik yapmadim ama korktum , hem de cok . Ustunu cikarttim , hemen 1.5 olcek Dolven icirdim . 20 dakika sonra 40.9 , sonra 40.6 ve 40.03 . Yaklasik 1.5 saat sonra 39.9 . Ilactan 2 , 2.5 saat sonra yeniden 40.4 . Tedirginligim artti. Atese eslik eden oksuruk, kusma ya da ishal yok . Kulagin, bogazin , burnun aciyor mu, agriyor mu gibi sorular soruyorum , "agrimiyo , acimiyo" diyorsun . Bademciklerin sis , kirmizi , uzerinde beyaz benekler var . Ama yine de bogazinin agrimadigini soyluyorsun . Sag lenf diger enfeksiyonlarindaki gibi buyuk ve sis degil , ele geliyor ama daha kucuk 1-2 cm kadar . Bu arada Nurcan ablayi arayip durumunu anlattim hemen , uzaktan kesin birsey soyleyemeyecegini ama ates odaginin bademcikler olacagini soyledi . 22 Nisan 'da bademciklerin hafif sis ve kirmizi oldugu icin doktora gitmis ve ve bogaz kulturu aldirmistim senden . Sonuc pozitif (Beta) cikarsa icmen icin Zinnat (Antibiyotik) yazmisti KBB doktorumuz Ugur abin. 24 Nisan Cuma aksami da arayip sonucun negatif oldugunu ve antibiyotik kullanmaya gerek olmadigini belirtmisti . Ugur abinin yazdigi antibiyotigi icmene karar verdik Nurcan ablayla . Ancak sen , iki kasinin ortasini gostererek "burasi aciyor" deyince baktim , hafif bir odem var . Daha cok korktum , hemen ustumu giyip seni bir ortu ile ortup Acibadem Bakirkoy Acil 'e gittik . Evdeki son olcum ; civali termometrede 40.2 , digital termometrede 40.4 . Acil 'de sadece kulodunla yatiyorsun , 1 olcek Pedifen verildi . Doktoru beklerken beklerken "Neden asansore binip Sirri dedeye gitmiyoruz" diye sordun . Doktor ancak 20 dakika sonra geldi, Bademciklerini gorunce , atesin odaginin bademcikler oldugunu soyledi , kan , idrar tahlili ve akciger rontgenine gerek gormedi . Alnindaki hafif odemi onemsemedi , sinuslerdendir demekle yetindi . Bogaz kulturu icin hizli test istedi sadece . Ates yavas yavas duserken sonuc yarim saat sonra pozitif yani beta olarak geldi . Hemen Penisilin igne yapacagini soyledi. Senin ilaclara reaksiyon gosterdigini , daha once penisilin igne olmadigini , test yapilmasini istedigimi soyledim . "Laboratuara soralim , hizli test calisiyorlar mi" dedi ve donuste "Hemsire hanim ile konustum deriyi kesip test yapmamiz ve hastanin 20 dakika hastanede kalmasi yeterli , bu testin de kesinligi yok" dedi . Laboratuara sormaya gidip hemsirenin verdigi bilgiyi aktariyor olmasi hic guven vermedi bana . Daha once International 'daki doktorun "once su anki enfeksiyonu tedavi edelim sonra KBB doktoru ile depo penisilin konusunu gorusun" demisti . Bu doktor testi bile beklemden hemen penisilin onerdi. Bu detayi da doktoruna aktarinca "penisilin sart yoksa ....." die baslayan cumleler kurdu. Nurcan ablayi arayip durumu anlattim . "Once aktif olan enfekiyonu tedavi edelim sonra , penisilin dusunulebilir" dedi . Atesin 38..4 'e dusunce tedavi ret formu doldurarak taburcu ettim seni . Ugur abi 'nin verdigi Zinnat 'a baslamayi tercih ettik. Aksam , Zinnat'i kasikta gorunce "beyaz surup icmiycem' dedin , ne kadar anlattiysam , acikladiysam , maymunluk ettiysem icmeyi reddettin . Istegin disinda agzina akittigimiz surubu , kusarak cikarttin . Dun aksamdan bu aksama kadar yedigin tek sey olan corbayi da . Sonucunun boyle olacagini bilemedik , sana simdiye kadar zorla hicbirsey yedirip icirmemistik . Bebekken de doyunca ya da istemeyince azini kapatirdin , biz de hic israrci olmazdik . Ama bu ilaci icmen sartti baska yapacagimiz birsey yoktu . Daha dogrusu olmadigini sanip zorla icirdim ama sonra "madem beyaz surup icmek istemiyor o zaman beyaz surubun rengini degistirsem" diye dusundum. Simdiye kadar hicbir surubu (antibiyotikler dahil) reddetmemistin . Zinnat 'i bir corba kasigina koyup uzerine turuncu Dolven 'i ekledim ve pembe surup sanip ictin :) . Biz de seni kusturdugumuz icin cok uzulduk .

Bu aksam bir ilk oldu ; emziksiz uyutmayi denedim seni . "Doktor aldi , hastanede kaldi , bogazina mikrop kacmasin diye" dedim sordugunda . Birkac dakika mizirdanip itiraz ettin sadece . Zaten haftalardir on hazirligi yapiyordum , "agzindan bogazina mikrop kacabilir , hasta olabilirsin" diye . Hastanedeki hemsire ablalar da her defasinda kultur alirken "bogazindaki mikroplari temizleyecegiz" demisti . Cok itiraz etmedin ama uyuman zaman aldi . Hastaligin da verdigi huzursuzlugunu biraz olsun gecirmak icin , biraz kucagimda dolastirdim seni , sonra da bizim yatagimiza yatip boyacilarin catidan sarkan sepetlerine baktik , tavanda golge oyunlari felan derken uyudun .

Ilactan sonra dusen ama enfazla iki saat sonra yie 40 'a cikan ates seni perisan etti . Hic yemek yemedin , sadece su ictin .

Sabaha karsi saat 4 , atesin yine 41.1 . Yine atesdusurucu .

Hiç yorum yok: