1 Nisan 2009 Çarşamba

Terrible two ve 2-3 yas donemine dair

Terrible two ve 2-3 yas donemine dair ;

Okudugum yazilardan ve arkadaslarimin anlattiklarindan ogrendim bu kavrami . Terrible Two ; " Aman Allahim , cok zor bi donem olacak , gercekten de korkunc bir donem " diye anlatilan pedagoglar tarafindan Ozerklik dönemi diye tanimlanan ve "çocuğunuzun kendisini ortaya koyduğu, her şeyin kendisinin olmasını istediği, istediği kıyafeti giymek istediği dönemdir" , "Yemek yemede direnme, uyku uyumak istememe, söz dinlememe, anne-baba-arkadaşa vurma - ne denirse tam tersini yapma, kendisini yerlere fırlatma, kafasını vurma gibi davranislarin basladigi donemdir " denilen terrible two bizim icin zor olmadi acikcasi . Bu donemle ilgili cok yazi okumus olmamin sana ve bana faydasi oldugu ve boylece bu donemi kolay gecirdigimizi dusunuyorum . En onemli kural; "Cocugun ozerkligini engellemeyip , hayir dememek" mis . Elimizden geldigince bunu basardik . Gozumuzun icine bakarak suyu yere doktugunde , aglayarak birseyler istediginde , ustunu giymek istemediginde , sinirlari zorlamak istediginde sana hayir demedik , hic kizmadik . Aglamadan isteyince isteklerini geri cevirmedik . Birseyi aglayarak istediginde , ornegin arabayla giderken yolda gordugun kepce ve harc kamyonlarini izlemek istediginde sana "ama yoldayiz , gectik kepceleri duramayiz" demedik hic . " Sahir ogulcan kepceleri gormek , harc kamyonlarini izlemek istiyor, ileriden donebilirsek donup bakalim lutfen" diyerek ya da "pijama giymek istemiyorum, yemek yemek istemiyorum" dediginde olayi inatlasmaya goturmeyip "tamam kuzum istemiyorsan giymeyelim , istemiyorsan yemek zorunda degilsin " diyerek senin isteklerini anladigimizi dile getirdik. Boylece sen de biz de terrible two 'yu korkunc bir donem olarak gecirmedik acikcasi .

Ama bu yilin ilk ayinda, hastaliginin (lenf bezlerinin sismesi ve sudafed 'in yan etkisi huzursuzluk) sonrasinda baslayan aglama nobetlerin , sinirliligin , "yapmak istemiyorum" moduna girdiginde seni sakinlestirmek zor oluyor acikcasi . Bunu hastaliktan sonra gelen mizmizlik oldugunu bilsek de uzun surmus ve suruyor oldugu icin uzuluyorum senin icin . Bu diyaloglarina birkac ornek ;

Arabayla gidiyoruz ve bir yolun altindan ya da tunelden gectik / geciyoruz ;
D: Tunelden gecmeyelim diyorsun kizarak ve devam ediyorsun
D: Tunelden gecmek istemiyorum , tunelden gecmeyelim .Tunelden gecmeyelim bi daha .. bu sekilde konusarak , koltugundan kendini atmak isteyerek dakikalarca agliyorsun .
"Kuzum tunelden gecmek istemiyor , Sahir bi daha tunelden gecmeyelim " ya da belki aciklarsak anlayis gosterirsin diye dusunup "Ama oglum bazen gecmek zorunda kaliyoruz " gibi ne dersek diyelim fayda etmiyor . Ancak kizmak icin yeni birsey bulunca konu degisiyor , ornegin , "o kamyon arkamizda kaldi , kalmasin , kamyonun arkamizda kalmasini istemiyorum , kamyon arkamizda kalmasin " gibi .. Bu sekilde yolculuk ederken yol bitmek bilmiyor tabi . Bu diyaloglarin cok benzerleri uyku saatin geldiginde de yasaniyor .
H: Hadi kuzum yatalim mi
D: Hayir yatmayalim
H: Tamam yatmayalim , biraz daha oturalim ya da oynayalim
D: Oturmak da istemiyom . Oynamayalim
H : Tamam ne istersen onu yapalim . diye devaam ederken seni kandirip cis yapmaya , yatmaya ve uyumaya kandirmak neredeyse imkansiz oluyor . Sen itiraz edip mizirdanirken ben sana dikkatini cekebilecek neler neler anlatiyorum :) . Ilgini yakaladiktan sonra sakinlesiyorsun .

Hiç yorum yok: