30 Nisan 2009 Perşembe

Nisan 2009 Genel

Bu ayin ilk haftalarinda Yigit 'in bisikleti ile bisiklet surmeyi ogreniyordun . Daha once de ogrenebilirdin ama bizim aldigimiz bisikletin selesi ile pedallari arasindaki mesafe fazla uzun . Alirken bunu mesafeyi ongorememisiz . 22 Nisan 'da Tolga 'nin kucuk uc tekerlekli bisikletini cok guzel surdun . 23 Nisan 'da da Azra 'nin arkada denge tekerlekleri olan buyuk bisikletini tek pedali kullanarak (sag ayaginla pedali itip , sonra pedali tekrar geri yukari kaldirip yine sag ayaginl iterek) ilerledin , sasirtiyorsun beni .

Her hastaliginda oldugu gibi bu hastaligindan kalan hastalik sonrasi kirintilari var . Sinirli ve kizginsin . Sanirim encok ise gittigim icin bana ve dolayli olarak da Medis 'e kizginsin . "Medis gelir anne gider" iliskisini kurali cook oldu sende . Iki yildir degismedi bu durum . Medis 'i gorunce gidecegimi bilip kiziyorsun , Medis 'i istemiyorsun . Sana bazen oyunla , bazen ciddi "ise gitmenin sart oldugunu , ama seni cok sevdigimi , aksam mutlaka dondugumu " anlatiyorum ama dinlemek bile kizdiriyor seni :( . Benim hissettiklerim de seninkilerden farkli degil maalesef :(

Bir hastalik kirintisi da ; yerdeki minderlerde yatmak . Yataginin kenarinda yerde buyuk minderler ar . Gece seni iki uc defa minderlerin uzerinden alip yataga koyuyorum .

Bir hastalik kirintisi daha ; Sabaha karsi saat 4 'de uyanip uykunu almis bir sekilde yanima geliyorsun ve "anne hadi oynayalim" diyorsun :)

Sabah olunca yanagimdan opuyoyosun . Ahh nasil da hosuma gidiyor bir bilsen . Bazen cok uykusuz ve yorgun oldugum icin bazen de bi daha opersin diye kalkmiyorum yataktan . "Optum ama neden kalmiyorsun " diyorsun .


Artik seni kandirmak biraz zor ; Bu yil / Gecen yil cevaplari soyle ;

Aksam uykusu icin beraber yatiyoruz ;
D: Istersen biraz dolasalim sonra uyuyalim
H: Pasam aksam oldu hava karardi
D: Evde dolasabiliriz / Gecen yilki cevap ; Sabah uyaninca dolasalim

Baban bizi birakip markete gidecek . Arabadan indik , apartmana dogru yuruyoruz ;
D: Baba nerde ?
H: Arabayi parkediyor
D: Arabayi parketmisti zaten ! / Gecen yilki cevap ; Tamam

Kokulara karsi bir hassasiyetin basladi . Nefesini derin derin cekip "kokluyom , cok guzel kokuyo, cok kokuyo bu " diyorsun . Mutfaga , salona ya da yeni bir yere girdigin zaman "burasi ne kokuyoo " diye soruyorsun , "beyendim , sevmedim , kotu kokuyo" gibi yorumlarda bulunuyorsun . Elini yikadigin sabun, banyodaki sampuanlar gibi kokulu hersey icin yorum yapiyorsun .

Bu ay bana sıkca;
"Bebalel uyuyalim , seni cokk seviyorum , seni cok ozledim , opucem , yanagindan opucem , seni opucuk manyaa yapicam" diyorsun . Bu ayi en mutlu ay olarak isaretliyorum :)

Saclarinin rengi , parkta gordugun azicik guneste acilmaya basladi . Acik kumral saclarinin arasinda altin sarisi saclarin var .

Bu ay yeni tanistigin tatlar ; m&m sekerler . Altug getirdi yasgununde , bayila bayila yiyorsun . Ama dislerine yapistigi icin 5-6 tane koyuyorum kutusuna . Bir yeni tat da ;patates cipsi . Daha once de birkac defa yemis ve sevmistin ama esas tanisman ve istemen bu ay oldu . Aksamlari "patates cipsi yemek" istiyorum" diyorsun . Biz de paketin icindeki cipsleri bir kavanoza bosaltip , kalan cipsleri , poseti ile veriyoruz sana. Buyuk bi keyifle kitir kitir yiyorsun . Eger ayni miktari tabaga koyup verirsek , bi daa bi daa diyerek defalarca istiyorsun . Paket bitince "bitti yarin alalim, apartman gorevlisine soyleyelim bi daa alsin" diyoruz / diyorsun , diretmiyorsun .

Yeni kelimeler uretiyorsun , soyleyip soyletip guluyorsun . Urettigin bazi kelimeler ;
pütütü
kitikit
ti
diraka mükürem
tirrakkatsi

Biz kendi aramizda konsurken ya da birsey izlerken guldugumuzde "Siz neye guluyorsunuz , neye guldun / nuz" diye soruyorsun . Sonra da "hih!" deyip gulumsuyorsun . Bizi guldurmek istiyorsun , soyledigin birseye guldugumuzde de hosuna gidiyor ve kikir kikir guluyor sonra son soyledigin seyi yeniden soyleyip bi daha guluyorsun tabii bizde seninle beraber guluyoruz :)

Bu ay kardeslerin oldugunu soyluyorun . Hem de iki tane . Isimleri ; Ton ve Tun . Soyleyip soyleyip guluyorsun . Biz de gulersek daha cok hosuna gidiyor . Muhtemelen Azra ve Yigit 'in seni "kardesim" diyerek tanitiyor olmalarindan boyle birsey soyluyorsun .

Aksamlari seni uyuturken "Guzel oglumu soylesenee" diyorsun .
" Benim oglum
Guzel oglum , canim oglum
Benim oglum
Pasa oglum , tatli oglum
Benim oglum yunus oglum " dedigim anda suratima patlatiyorsun bi tane ve kizarak soyle diyorsun ;
D: Ben babanin yunus ogluyum , senin kuzunum !

Soyleyisini degistirmedigin kelimeler ;
Bebalel ; beraber
Degar ; kadar
Kipat ; Kitap
Teefelon ; Telefon
Höpüker ; Helikopter
Kurbak ; Kurbaga

Yeni soylemeye basladigin kelime ;
"Gecen gunlerde " .
"Gecen gunlerde parka gitmistik hani , abilel benim kuregimi istemislerdi , ..."
"Gecen gunlerde ust sokaaya gitmistik babayla , orda silindir vardi "
Bazen de "Gecen dunlerde " diye baslayan cumleler kuruyorsun .

Soru cumlelerin soyle ;
Veziik, yemek pismis ? (vezik yemek pismis mi?)
Gol oldu dayicim ? (Gol mu oldu dayicim ?)
Bakalim evin onunde buyuk tas var yook ? (Bakalim evinde onunde buyuk tas var mi yok mu?)

"Kafa kafaya verelim" diyorsun , kafani kafama dayayip "hmm dusunelim , ne oynayalim" diyorsun .

Ceza 'nin "Fark Var" i ve Hadise 'nin 2009 Eurovision sarkisi "Dum Tek Tek" disinda birsey dinlemiyorsun .

Cizgifilm kanalinda severek izledigin cizgifilmler var , ben henuz izleyemedim ama "Ocukle Bocuk" seviyorsun , baban da guzel bir cizgifilm oldugunu soyluyor .

Izledigin diziler "Adanali Fark Var , bu dizi icin soyledigin slogan ; Macera Devam ediyor" ve "Arka Sokaklar , bu izi icin soyledigin slogan; Operasyon basliycak , kiihh kiihh 4540 (telsiz konusmasi) "

Anneannenin izledigi dizileri jenerik muziklerinden taniyorsun , Ask -i Memnu basladiginda "Bihter basliyo" diyorsun .

En favori oyunun , elindeki pat patla hirsiz yakalamak. "hadi hirsiz yakalayalim , pat pat ounayalim" diyorsun . Agir adimlarla yuruyerek hirsiz ararken "tikitikka tikitikka" diyorsun , hirsizlari gorunce "Opelason basliyo" , "durun polis" diyorsun . Hirsizlarin soyledigi "eyvah / allah kahretsin" repligini de ekliyorsun .

Sanki bir inat dugmen var ve birisi senin inat dugmene basiyor bazen . Inat konumuna gectikten sonra isimiz cok zor . Asagidaki cevaplarinin hepsinde aglama efekti de var .

H: Denizcim cisin var mi ? cis yapalim mi ?
D: Cis yapmak istemiyoom , cis yapmiycaam , cis yapmak istemiyom

H: Deniz karnin acikti mi , yemek yiyelim mi ?
D: Yemek yemek istemiyom , yemek yemiyceem

Otururken ya da oynarken birden bire ; asagidaki cumleleri soyleyebiliyorsun ;
D: Bakma bana ! bana bakmani istemiyom
D: Opme beni ! opme benii . Geri al opucuunu !

Bu yukarida yazdigim inat moduna gectigin zaman cikman icin basilacak bir dugemn yok maalesef . Bu durumda su yontem ise yariyor ;
Ben "miyaav miyaav diyerek kedi gibi yanina geliyorum , miyaav miyaav beraber oynayalim mi miyaav " dedikten sonra "miyaav kedicigin karnini/kuyruunu sevebilirsin , miyaav miyaav patimi tutar misin " diyorum kesinlikle ise yariyor .
D: Miyavcik bak seni seviyom
H: Mirr mirr dedikten sonra inadin kirilmis oluyor .
Sonrasinda ;
H: Mirr mirr kedicigin karni acikmis , hadi patimden tut yemek yemege gidelim ya da , mirr mirr biraz tahtalarla oynayalim mi , mirr ne dersin ? dedikten sonra inat tatliya baglanmis ve normale donulmus oluyor :)

Bu ayin en onemlisi ; Emzigi birakmis olman . Cok zor olmadi acikcasi .

Hiç yorum yok: